Silniki BMW - Silnik 3.0 Active Hybrid N55

Wyświetleń: 860
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 3.0 Active hybrid o mocy 345KM o momencie obrotowym 450Nm miał zastosowanie w samochodach BMW Serii 3,5,7. Bazą jest silnik 3.0 TwinPower N55 o mocy 306KM do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 54KM z momentem obrotowym 210Nm co łącznie po przeliczeniu daje moc 345KM m/obr450NM.W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 1,3 kWh/40KW, które są umieszczone pod podłogą bagażnika. Hybryda daje kilka możliwości jazdy, na samym silniku elektrycznym gdzie możemy pokonać około 4km przy prędkości do 75km/h. Kolejnym rozwiązaniem jest połączenie obu napędów co łącznie daje 345KM !!! Wtedy silnik elektryczny pełni rolę dopalacza i w momencie gwałtownego dodania gazu oba silniki wspólnie współdziałają co poprawia osiągi.BMW z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii podczas hamowania.Firma BMW wdrożyła kilka rozwiązań oraz eko-systemów takich jak system start&stop,czy odzyskiwanie energii podczas hamowania.To pozwoliło na osiągniecie wymiernych korzyści w spalaniu które oscylują w granicach 6L.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niskie spalanie

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię