Silniki BMW - Silnik 2.0 Twin Power iPerformance

Wyświetleń: 817
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 2.0 16V Twin Power iPerformance Hybrid o mocy wspólnej 252KM z momentem obrotowym 420Nm miał zastosowanie w samochodach BMW Serii 3.Bazą jest silnik 2.0 16V Twin Power B48 mocy 184KM do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 88KM co łącznie po przeliczeniu daje moc 252KM.Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami.Można wybrać jeden z trzech trybów AUTO eDRIVE -automatycznym MAX eDRIVE tylko elektryczny  oraz  SAVE BATTERY który utrzymuje ładowanie akumlatorów na stałym poziomie.Są to inteligentne systemy które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy.Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumlatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego.Ładownie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny natomiast z domowego wydłuża się o  jedną godzinę. !!! Akulmator wysokonapięciowy jest umieszczony pod podłogą bagażnika.Silnik został wyposażony w 8 stopniową  automatyczną Steptronic , która przekazuje napęd na przednie koła.Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive który po przez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji.Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy.Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu,lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomaga układ spalinowy.Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora.Na samym silniku elektrycznym  możemy pokonać około 40km przy prędkości nie większej niż 55KM/h natomiast maksymalnie możemy osiągnąć prędkość 120km/h.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię