Grupa Volkswagen - Silnik 2.0 16V TFSI hybrid

Wyświetleń: 1129
Silnik 2.0 16V TFSI hybrid

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 16V TSI / TFSI hybrid o mocy 245KM o momencie obrotowym 480Nm wspólnie, miał zastosowanie w samochodach Audi A6, A8 oraz Q5. Klasyczny silnik spalinowy został zespolony z silnikiem elektrycznym i w taki sposób został skonstruowany napęd hybrydowy. Bazą jest silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 54KM co łącznie po przeliczeniu daje moc 254KM. Silnik został wyposażony w wielopłytkowe sprzęgło, którego zadaniem jest rozłączenie obu silników benzynowego i elektrycznego. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 1,3 kWh/40KW, które są umieszczone pod podłogą bagażnika i są chłodzone powietrzem. Hybryda daje kilka możliwości jazdy, na samym silniku elektrycznym gdzie możemy pokonać około 3km przy prędkości do 60km/h największą jaką możemy osiągnąć to około90km/h. Kolejnym rozwiązaniem jest połączenie obu napędów co łącznie daje 245KM, wtedy silnik elektryczny pełni rolę dopalacza i w momencie gwałtownego dodania gazu oba silniki wspólnie współdziałają co poprawia osiągi. Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu i wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumultora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prądu. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta  w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7L.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • nadmierne zużycie oleju
  • awarie turbosprężarki
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię