Silniki Suzuki - Silnik 2.4 16V VVT J24B

Wyświetleń: 12075
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

Suzuki

Silnik 2.4 VVT o mocy 169KM  miał zastosowanie w Suzuki Grand Vitara oraz Suzuki Kizashi.Jednostka wolnossąca z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu.Konstrukcja bardzo trwała oparta na sprawdzonych rozwiązaniach co przekłada niską awaryjność.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za niską awaryjność i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niej problemem.Klasyczny Japończyk lubiący wysokie obroty jest wtedy dynamiczny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy.Jedynym mankamentem może być głośna prac na wyższych obrotach.Do największych minusów tej jednostki trzeba jednak zaliczyć spalanie !!! Odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy.Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która dobrze współpracuje z silnikiem.Trzeba pamiętać że koszty serwisu oraz części w przypadku Japońskich konstrukcji nie należą do tanich.Na szczęści mamy do czynienia z trwałą i mało awaryjną jednostką nie stwarzającą użytkownikom większych problemów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elstyczność

-Wady

  • głośny na wysokich obrotach
  • wysoki poziom spalania
  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(6.8)
Trwałość
7.5/10
Utrzymanie
5.8/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 37

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Suzuki Kizashi23.06.2020
Opinia:Mam go w Suzuki Kizashi, w przeciwieństwie do GV, w Kizashi z manualną skrzynią, spalanie w trasie 7-9 L w mieście ok. 10-11(znacznie oszczędniejszy od Accorda 2.4), jest cichy choć na wyższych obrotach daje wspaniały dźwięk jak na R4
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:-trwałość -osiągi -spalanie
Wady:nie zauważyłem, może zawory na szklankach, przez co drogo to ustawić, ale przy 200 tys. km na razie bez kosztów, zawory ok.

Odmiana silnika: 178KM J24B

Rocznik: 2010

Przebieg: 200000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(6.3)

Polecam!

Suzuki Grand Vitara JT 2,421.06.2020
Opinia:Moja GV jest z roku 2009.Zgadzam się że jest to głośny silnik.Wyciszyłem kabine matami.Założyłem gaz,spalanie min.12,5 w trasie,średnio 14l a max nie sprawdzałem bo mam raczej lekką noge a autem często jeździ żona.Bezsensowna regulacja zaworów szklankami podnosząca koszt serwisu-zostaje tylko aso(tu lepiej wypada Honda i Mitsubishi).Skrzynia automat,aż dziw że w tym roczniku ma tylko 4biegi.Ale fektycznie auto bezawaryjne.Dobre do ciągnięcia przyczepy choć te 2t na haku byłoby wymagane a jest niecałe 1800kg.Zaleta to dobrze się wkłada dzieciarnie do fotelików bo auto wysokie i jest dużo lepiej jak w zwykłym aucie.Lubię japończyki,ogólnie jestem zadowolony.Aha i zawieszenie trochę sztywne i głóśne,ale rzadko zjedżam z ubitej drogi a to auto to raczej dla leśników i wędkarzy i tu by się sprawdziło idealnie.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Niska awaryjność,wygodne wsiadanie,łatwo wkłada się dzieci do fotelików,wysoko się siedzi dużo widać,dobry napęd.
Wady:Głośny silnik,spalanie,koszty serwisu.

Odmiana silnika: J24B

Rocznik: 2009

Przebieg: nieznany,auto od handlarza

Śr. spalanie: 14 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Henryk23.07.2018
Opinia:Mam GVII 2.4 z 2011 r. przebieg 70k.
Z minusow: kosmiczne spalanie (kolo 20 przy 170km/h, w miescie 13), problemy z nagrzewnica(brak zamiennikow, oyginał 1200 PLN), mało miejsca na nogi na tylnej kanapie, radio bez usb, głosny, mułowaty.
Generalnie samochod bezsensu, dla zapelencow offroadowych. Ceny częsci w ASO kosmos.
Malo częsci blacharskich na rynku wtórnym, wiec dobrze go ubezpieczcie (drzwi w ASO potrafia kosztowac 3k).
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 2.4 169KM

Rocznik / Przebieg: 2011, 70000

Średnie spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Janusz27.11.2017
Opinia:Mam go G.Vitarze auto od nowości w moich rękach większość trasy i odcinki niż miasto, na budziku już 170tys km bez żądnych problemów.Silnik trwały zero awarii,serwis wykonywany co 15.000km.Dobrze czuje się jak się go kręci wtedy czuć że jest dynamiczny,nie ma problemu z brakiem mocy.Minus to spalanie ciężko się zmieścić w 10L ,średnio to mi wychodzi 11L.Po za tym jest OK
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Grand Vitara 2.4 166KM

Rocznik / Przebieg: 2012.r 170.000km

Średnie spalanie: 11 l/100km