Grupa Renault - Silnik 1.6 16V TCe M5M

Wyświetleń: 6885
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.6 TCe o mocy 150KM dysponuje momentem obrotowym 200Nm już przy 2000 obr/min jest to świetny wynik biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z silnikiem benzynowym. Dodatkowo silnik występuje w dwóch odmianach mocy 160KM w Renault Kadjar oraz 200KM w Renault Espace V /Talisman!!! Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Turbosprężarkę. Silnik znajdziemy w nowej gamie samochodów Renault w modelach Talisman, Kadjar czy Espace. Inżynierowie z Reno stworzyli jednostkę, która maiła zadowolić najwybredniejsze gusta a zarówno miał być alternatywą dla droższych w zakupie Diesli. Cel został osiągnięty, silnik może pochwalić się dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy a przy tym przyzwoitym poziomem spalania. W połączeniu z automatyczną 7 biegową skrzynią silnik staje się bardzo komfortowy w użytkowaniu. Silnik pracuje cicho i  jest bardzo elastyczny a przy tym dysponuje dobrą dynamiką. Największym atutem jednostki jest poziom spalania, który nie wiele odbiega od silników wysokoprężnych. Przykładem może być Renault Talisman, który przy spokojnej jeździe na trasie potrafi osiągnąć wynik ponad 5 L, natomiast w mieście oscyluje w granicach 7-8 L.To daje bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autem segmentu D. Reasumując silnik 1.6 TCe to nowoczesna jednostka o dobrych osiągach, która może zadowolić najbardziej wybrednych kierowców.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • silnik jest elastyczny
  • niski poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.2)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Piotr09.03.2018
Opinia:Potwierdzam zalety tego silnika. Bardzo dobrze się zbiera. Nie bierze oleju. Jeżdżę głównie po trasie (nie autostrada) i komputer pokazuje mi średnie spalanie 5,7 l/100 km. Lejąc paliwo pod korek i przeliczając spalanie rzeczywisty wynik wynosi 6 l/100 km. Na autostradzie w Niemczech przy 160/170 km/godz. wyszło mi 8,5 l/100 km. Co do kosztów serwisowania to mam 5 letnią gwarancję wraz z materiałami eksploatacyjnymi.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Renault Talisman 200 KM

Rok / Przebieg: 2016/25000 km

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Darek30.11.2017
Opinia:Silnik bardzo ekonomiczny jak na benzynę, średnie spalanie w granicach 7 l.Jest dynamiczny ładnie się zbiera,elastyczność na dobrym poziomie, moc wystarczająca auto się nie męczy.Dziś bym miał naprawdę dylemat które auto wybierać Diesla czy Benzynę.Zakup benzyny był spowodowany ceną ale nie żałuję,jest bardzo dobrze.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Talisman 1.6 TCe 150KM

Rok / Przebieg: 2016 r 68.000km

Śr. spalanie: 7 l/100km