Silnik 2.0 16V SKYACTIV-G o mocy 160-165KM z momentem obrotowym 210Nm przy 4000obr.min lub 165KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian .Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności lub trzech cylindrów jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny. Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to ma miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14:1 !!! W porównaniu do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1. Jedynym problemem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowali kilka sposobów. Po pierwsze silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni, zmieniono kształt tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Dodatkowo jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej zmienny faz rozrządu S-VT. Ponadto blok wykonany z aluminium oraz pierścienie tłokowe są o niskim tarciu. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 3 do setki potrzebuje niespełna 8.9 sekund !!! W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika.Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:bezpośredni
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: SAE 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: Sky-activ G 2.0 160KM
Rocznik: 2012
Przebieg: 140000
Śr. spalanie: 8.0 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 165
Rocznik / Przebieg: 201i, 18tys km
Średnie spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Super
Rocznik / Przebieg: 2016
Średnie spalanie: 7.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: CX-5 2.0 SKYACTIV-G 160KM
Rocznik / Przebieg: 2015 r 86.000 km
Średnie spalanie: 7.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Mazda 3 III Hatchback 2.0 120KM SkyActiv
Rocznik / Przebieg: 2013r 147tys
Średnie spalanie: 7.5 l/100km