Popularne na rynku

Silnik Mazda 2.0 16V SkyActiv-G PE

70661
Silnik Mazda 2.0 16V SkyActiv-G PE

Silniki Mazda SkyActiv-G / X są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V SKYACTIV-G o mocy 120, 121, 146, 150, 160, 165 lub 184KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian .Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności lub trzech cylindrów jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny.



Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to ma miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14:1 !!!  W porównaniu do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1. Jedynym problemem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowali kilka sposobów. Po pierwsze silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Dodatkowo jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT.



Ponadto blok wykonany z aluminium oraz pierścienie tłokowe są o niskim tarciu. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 3 do setki potrzebuje niespełna 8.9 sekund !!!  W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika.Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • wysoki moment obrotowy
  • niskie spalanie

Wady

  • wysoki koszt serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: SAE 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.7)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

77%
1%
3%
7%
4%
3%
6%
Suma głosów: 108

Opinie użytkowników

13.02.2021 CX 5 AWD
(9.0)
Opinia: Świetny silnik, w którym nie ma się co psuć. Cichy, o dużej kulturze pracy, niezbyt pazerny na paliwo. Rozrząd na łańcuchu to duży plus i oszczędność.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: kultura pracy, niskie spalanie bardzo elastyczny
Wady: 2.0 - mała dynamika, trzeba redukować przy wyprzedzaniu i trzymać go na wysokich obrotach
  • Silnik: Sky-activ G 2.0 160KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
26.06.2019 2918
(6.0)
Opinia: Przyznam że gdybym jeszcze raz miał kupować mazde to bym jej nie kupił. Po 3 mkesiscacbbhzytkowanianstwierdzsm że auto jest nudne. Moja drugie auto accord 2008 po dzień zisiejszy sprawia że jak do niego wsiadam mam Rogala nanbozi. A mazda, nuuuuda
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 165
  • Rocznik / Przebieg: 201i, 18tys km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
20.04.2019 Mazda 3 III 2,0 120 KM
(10.0)
Opinia: Jęzdżę Mazdą 3 2.0 120KM od 3 lat. Super auto spalanie 7,5 l/100 km przy normalnej jeździe. Silnik sprawuje się rewelacyjnie, cicho, jest energiczny. Super auto żałuję że nie automat. Serwisowanie trochę drogie, ale coś za coś.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Super
  • Rocznik / Przebieg: 2016
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
04.10.2018 Erazm
(9.0)
Opinia: Silnik jest bardzo dynamiczny pięknie pracuje jak na razie zero problemów ale auto prawie nowe.Co do spalania jest uzależnione od stylu jazdy,jak się jedzie delikatnie to wychodzi średnio 7.5 l, jednak przy ostrej jeździe wychodzi pod 10 l. Serwis nie należy do tanich może się
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: CX-5 2.0 SKYACTIV-G 160KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015 r 86.000 km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
12.11.2017 Dariusz
(9.3)
Opinia: Uważam że Japońskie silniki nie mają sobie równych są zawsze o krok do przodu i przede wszystkim są trwałe nie na papierze a w użytkowaniu.Mam już drugą mazdę z silnikiem 2.0 przedtem o mocy 136KM MZR i byłem zachwycony obecnie padło na SKActiv i to
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 3 III Hatchback 2.0 120KM SkyActiv
  • Rocznik / Przebieg: 2013r 147tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam