Silniki Suzuki - Silnik 1.2 16V DualJet K12C

Wyświetleń: 5796
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

Suzuki

Silnik 1.2 DualJet o mocy 90KM wprowadzony został na rynek w 2015 roku i miała zastosowanie w Suzuki Baleno.Konstrukcja czterocylindrowa wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na Łańcuchu.Silnik DualJet to wolnossąca jednostka o nowatorskich rozwiązaniach technologicznych.Priorytetem było skonstruowanie silnika który  będzie zużywał jak najmniej paliwa,kwestią drugorzędną były osiągi.Cel został osiągnięty a w dodatku dynamika oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.Aby to osiągnąć w silniku zastosowano szereg rozwiązań w układzie wtryskowym,wysoki stopień sprężenia 12:1,zmniejszenie objętości komór spalania, oraz zastosowaniu dwóch wtrysków na jeden cylinder.Ze względu na rosnącą temperaturę przez duże ciśnienie w komorze spalania silnik został wyposażony w specjalny układ chłodzenia.Temperaturę na każdy cylinder obniża specjalny system natrysku oleju na tłok przez zastosowanie specjalnych wtryskiwaczy olejowych.Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest chłodnica w układzie recyrkulacji spalin EGR która również wpływa na obniżenie temperatury w cylindrach.Biorąc pod uwagę wszystkie te rozwiązania można stwierdzić jednoznacznie że mamy doczynienia nowoczesną konstrukcją.Silnik świetnie spisuje się w ruchu miejskim aczkolwiek bez problemu i większego wysiłku pokonuje krótkie dystansy.Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się dobrymi parametrami a co najważniejsze niskimi kosztami użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamik
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(9.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 45

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Imię25.11.2018
Opinia:Silnik ten to rozwijana, udoskonalana od 2010 roku konstrukcja - to ważny aspekt. Z silnikiem już od początku produkcji nie ma absolutnie żadnych problemów, a także bez problemu współpracuje z instalacją gazową. Jedynym minusem może być tu wymienienie całych szklanek na odpowiedni wymiar w przypadku konieczności regulacji zaworów - a nie poprzez wymianę płytek jak było to w poprzedniej serii M. Spalanie zaskakująco niskie, bardzo wysoka kultura pracy. Do dynamicznej jazdy wymagane korzystanie z całego zakresu obrotów, jak to w silniku wolnossącym - jednakże nie powoduje to tzw. wiru w baku. Bardziej oszczędnego silnika chyba nie da się już zrobić.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Suzuki Swift 2017- / 90 KM

Rok / Przebieg: 2018, 2000 km

Śr. spalanie: 4.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Grzegorz22.11.2018
Opinia:Suzuki Baleno.Bardzo cichy, superoszczędny. przesiadłem się z diesla, więc momentu mi brakuje, ale w porównaniu z np. Nissan Micra 1.2 2016r, albo z Ford Fiesta 1.2 2016r. to nie ma porównania, kasuje je pod każdym względem. Trasa 90-100 km/h to poniżej 4 litrów, przy 120-130 ok.5.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: suzuki baleno 90 KM

Rok / Przebieg: 2016 32000

Śr. spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Mari05.10.2018
Opinia:Wspaniały silnik pali niewiele ponad 5l a przy tym moc nie mała jak na ten model.Zrywny dynamiczny i ładnie pracuje to jego atuty.Niech kogoś nazwa nie zmyli to bardzo prosty silnik z wtryskiem wielopunktowym co w przełożeniu daje niskie koszty użytkowania a w dodatku rozrząd na łańcuchu.Przez zakupem zasięgnęłem wiadomości o tym silniku i teraz śpię spokojnie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Swift 1.2 DualJet 90KM

Rok / Przebieg: 2017 r 43.tys

Śr. spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Piotr10.12.2017
Opinia:Silnik rewelacyjny pod względem spalania: w zimie w mieście na krótkich dystansach (5km do pracy) średnio 5,5 l/100km. Cichy, żadnych wibracji, wystarczająco dynamiczny dla auta ważącego ok. 900kg (nowe Baleno). Ze względu na konstrukcję potencjalnie bezawaryjny przez długie lata.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Suzuki Baleno 1.2 DualJet/ 90KM

Rok / Przebieg: 2016/15000

Śr. spalanie: 4.8 l/100km

Komentarze użytkowników

+1 #1 Grzegorz W. 07.06.2018
Autor artykułu podaje , że współpracuje dobrze z LPG a ja pytam jaka jest regulacja zaworów w tym silniku . Hydrauliczna czy mechaniczna ? bo według mnie to też ma duże znaczenie ze względu na LPG. Proszę o uzupełnienie tej informacji.

Najnowsze komentarze

Grzegorz W.
07.06.2018
+1
Autor artykułu podaje , że współpracuje dobrze z LPG a ja pytam jaka jest regulacja zaworów w tym silniku . Hydrauliczna czy mechaniczna ? bo według mnie to też ma duże znaczenie ze względu na LPG. Proszę o uzupełnienie tej informacji.