Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.6 16V T-GDI Gamma G4FJ

Wyświetleń: 9901
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 1.6 16V T-GDI o mocy 186KM to jednostka z rodziny Gamma z Turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania. W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 4):
(8.7)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
8.3/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

i3010.01.2019
Opinia:Silnik godny polecenia !! wersja 186koni , idealne auto w trasy - elastyczność , faktycznie jest to motor benzynowy który zachowuje się jak diesel ! Ja polecam
ps. Przez pomyłkę wyżej wcisnąłem minus (że jestem na nie) a powinien być duży plus !!
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 1.6 tgdi

Rocznik / Przebieg: 2015 / 50 tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Wojtek28.08.2018
Opinia:Bardzo dobry i oszczędny silnik. Posiadam w Tucsonie - polecam. Jeźdżę głównie w trasie, oszczędnie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Tucson

Rocznik / Przebieg: 40.000

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

KK24.06.2018
Opinia:Awaryjny silnik - https://hyundaitucson.info/buczenie-halas-wcisnieciu-sprzegla-ciszej-t120.html
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: T 1.6 177

Rocznik / Przebieg: 2016 25

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Amor19.03.2018
Opinia:Co do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń, przed zakupem auta dużo testowałem różne opcje wybrałem odpowiedni silnik,moc dynamika i kultura pracy na bardzo dobrym poziomie a przy tym spalanie do przyjęcia.Auto zdecydowanie na trasy tam sprawdza się najlepiej w mieście trochę się męczy,plus to dobra elastyczność przez co ładnie się zbiera i dławi co jest dużym plusem.Jestem bardzo zadowolony i szczerze polecam .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Tucson 1.6 177KM

Rocznik / Przebieg: 2015 r 65tys

Średnie spalanie: 9 l/100km