Silniki Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V GDI Nu G4NC

Wyświetleń: 9785
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.0 16V GDI o mocach 166KM-177KM to jednostka z rodziny Nu wprowadzona na rynek od 2011roku wraz z Hyundaiem Elantra. Jednostka miała zastąpić wysłużone już silniki z rodziny Beta które nie spełniały rygorystycznych norm spalin i wypełnić lukę między odmianami silnikami Gamma a Thema II. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.0 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na bardzo dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Robert28.09.2017
Opinia:Jeżdżę z takim silnikiem w i40 w wersji kombi w firmie,jestem pod wrażeniem wcześniej maiłem diesla 2.0 140KM ale tu rakieta.Rewelacyjna dynamika przyspieszenie i w porównaniu do diesla lepsza elastyczność jestem pod wrażeniem.Po 10 lat jazdy dieslem ten samochód i silnik mnie urzekł. Nowoczesny cichy i w miarę oszczędny jak się jeździ spokojnie to spalanie na trasie 6.5L ale jak się ciśnie to nawet 8L ale średnio 9L to super wynika,auto duże ciężkie i mocny silnik.Awarii nie miałem żadnej tylko wymiany oleju to takie koszty.Naprawdę super silnik z dobrymi osiągami .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Hyundai i40 I 2.0 16V165KM

Rocznik / Przebieg: 2015 r 87.000km

Średnie spalanie: 9 l/100km