Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI 238KM-245KM G4KH

29392
Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI 238KM-245KM G4KH

Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI o mocach 238-245KM to jednostka z rodziny Theta z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT. i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie jak przystało na dzisiejsze czasy nowoczesnego silnika benzynowego o bardzo dobrych parametrach.


Udało się stworzyć jednostkę ze świetną dynamiką, bardzo elastycznego o wysokiej kulturze pracy. W odróżnieniu od innych nowoczesnych wersji bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie, jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę, przy dodawaniu gazu auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie.


Ogromnym plusem jest świetne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.0GDI jest jednostką dobrą, która zadowoli najbardziej wybredne gusta, dynamika oraz jej praca jest na najwyższym poziomie jak przystało na nowoczesne jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.4)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

14%
2%
76%
2%
5%
0%
2%
Suma głosów: 59

Opinie użytkowników

10.05.2022 Kia Optima GT
(7.7)
Opinia: Bardzo żwawy, średnie spalanie 10 litrów. Najniższe na trasie , na tempomacie 6,9. Polecam.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika Kultura pracy
  • Silnik: 245
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 111000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
12.10.2021 sportage
(8.7)
Opinia: Co dużo gadać spoko
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika
Wady: nieznam
  • Silnik: 260
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 50
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
02.12.2017 Karol
(9.0)
Opinia: Silnik w Santa Fe auto w rodzinie prawie od nowości żadnych problemów jak do tej pory.Silnik mocny i bardzo elastyczny to chyba za sprawą turbiny bo auto zbiera się z niskich obrotów natychmiast po dodaniu gazu.Co do spalania średnio wychodzi 10 l ale śmiało można
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Hyundai Santa Fe 2.0 264KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 r 145tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam