Grupa Hyundai / Kia - Silnik 1.2 16V Kappa G4LA

Wyświetleń: 4812
MotoBenzyna

Grupa Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 1.2 16V Kappa o mocach 78-86KM z oznaczeniem Kappa G4LA został wprowadzony na rynek Indyjski w 2007 roku a europejski w 2008roku. Jednostka przeznaczona do napędu samochodów segmentu A i B takich jak Hyundai i10, i20. Konstrukcja o całkowicie nowej, bardzo zaawansowanej technologii w której zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Jedną z bardziej z zaawansowanych technologi jest zastosowanie nowego układu rozrządu. Obecnie jest napędzany cichobieżnym łańcuchem rozrządu, zastępując tradycyjną wersję rolkową a jego wymiana jest bezterminowa!!! Regulacja zaworów jest hydrauliczna co jest dużym plusem dla użytkowników. Za sterowanie silnika odpowiadają dwa 16-bitowe mikroprocesory taktowne zegarem 32MHz. Co do kultury pracy tej jednostki jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • łańcuch rozrządu z bezterminową wymianą

-Wady

  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

sebaastian22.02.2018
Opinia:Codziennie blisko 30 km po miescie zwawo startuje i sie prowadzi jak na takie malenstwo. Zasiada głownie zona ale i mi sie tez udaje!!! No i b.łatwe parkowanie w porownaniu z moja Mazda 6 2.2 MZR-CD (163KM)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 1,25 R4 Kappa MPI DOHC 87 KM

Rok / Przebieg: 2012 / 49 000 km

Śr. spalanie: 5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Marcin14.02.2018
Opinia:Bardzo przyzwoity samochód do jazdy miejskiej,niskie spalanie to jego największy atut silniczek jest bardzo cichy i dosyć żwawy.Mankamentem może być jazda na wyższych obrotach i przy prędkościach ponad 100km/h.Awaryjność zerowa do dnia dzisiejszego nic nie wysiadło wszystko pracuje jak należy,pali na dotyk.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: i20 I 1.2 78KM

Rok / Przebieg: 2010r 127tys

Śr. spalanie: 6 l/100km