Silniki BMW - Silnik 3.0 R6 24V N54 B30

Wyświetleń: 6188
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 3.0 R6 24V o mocach od 306KM- 340KM miał szerokie zastosowanie w samochodach BMW Serii 3, Serii 5, Serii 7 oraz SUV. Produkowany w latach 2006-2015 był następcą wysłużonej jednostki M54. Jednostka sześciocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w podwójną turbosprężarkę BiTurbo oraz zmienne fazy zaworów VANOS. Usterkowości tego silnika nie jest duża, jednak do najbardziej wrażliwych trzeba zaliczyć osprzęt. Najczęstszym awariom ulegają pompy paliwa, zawór spustowy układu turbosprężarek oraz gromadzenia się nagaru w głowicy. Do minusów trzeba także zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie oraz koszty utrzymania i serwisu nie należą do tanich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • doskonałe osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • awarie zaworu spustu układu turbosprężarek

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

E92 335i 200821.07.2019
Opinia:Najwięcej do powiedzenia o tym silniku mają ci co nigdy go nie posiadali.Ma co prawda kilka bolączek, ale większość kosztuje mniej niż nowe oponki. Silnik już w serii generuje dużo mocy ,a co dopiero po modach do których ten silnik jest przystosowany.. po prostu drugi 2JZ
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: n54b30

Rocznik / Przebieg: 180000

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Adi08.04.2018
Opinia:Silnik bardzo dobry niestety nie dla wszystkich bo koszty utrzymania nie są małe,ale jak ktoś się decyduje na taki samochód to musi sie liczyć z kosztami.Frajda z jazdy jest nie do opisania zwłaszcza na trasie gdzie auto idzie jak burza a we wnętrzu jak w salonie cicho i wygodnie.Awaryjność jest mu obca jedynie koszty części i serwisu są duże.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW X6 xDrive35i 306KM

Rocznik / Przebieg: 2009 r

Średnie spalanie: 13 l/100km