Silniki BMW Serii N - Silnik 3.0 R6 24V 258/272KM (N53B30)

Wyświetleń: 8649
Silnik 3.0 R6 24V 258/272KM (N53B30)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 3.0 V6 24V o mocy 258KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7, stosowana tylko w Europie przez pięć lat do 2001 roku. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy. Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku. Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego. Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów - klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • bardzo wrażliwe wtryski na jakość paliwa
  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • klekoczące kasowniki luzu zaworów

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Jednostka wyposażona :

-zmienne fazy rozrządu VANOS

-zmienne wzniosy zaworów VALVETRONIC

 

 

 

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Marian08.01.2018
Opinia:Moc dynamika i wir w baku to tak pokrótce,ale frajda niesamowita,silnik dla osób szukających doznań z jazdy a nie patrzących na spalanie.Serwis tez nie tani byle co leci w stówkach,awaryjność jak na razie jest zerowa,normalne wymiany zużytych części i to wszystko.Problem jaki miał poprzedni właściciel to z nagarem ja na razie odpukać nie miałem, dopiero zrobiłem nim 40 tys i jestem Heepy.Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW 5 F10 528i 258KM

Rocznik / Przebieg: 2010 r 200.tys

Średnie spalanie: 11 l/100km