Silniki Hyundai / Kia - Silnik 2.7 V6 24V Mu G6EA

Wyświetleń: 7425
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.7 V6 o mocy 189KM miał zastosowanie w modelu SUV Hyundai Santa Fe. Jednostka 6-cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 120.000km lub 5 lat. Do największych kosztów, które poniesiemy można zaliczyć właśnie wymianę rozrządu co nie należy do tanich. W ASO około 1500zł a prywatnie w granicach 1000zł. Użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz wysoka kulturę pracy jednostki. Silnik bardzo trwały nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie ale nie ma się co dziwić, odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy. Problemem może być kosztowny serwis instalacji LPG, ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie, musimy liczyć się z drogim serwisem przy ich regulacji.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

-Wady

  • regulacja luzów zaworowych
  • awarie czujnika położenia wału
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Krystian05.07.2018
Opinia:Z czystym sumieniem polecam ten silnik. Jest on naprawdę rewelacyjny i pracuje o wiele ciszej niż V6 konstrukcji Audi. Znakomicie reaguje na gaz, nie grzeje się w korku i nie bierze oleju. Brzmienie tego silnika, to muzyka dla uszu. Jedyny minus, to wysokie spalanie Pb, ale to zależy w dużej mierze od stylu jazdy. Da się śmigać nim również ekonomicznie z prędkościami do maksymalne 130 km/h. Jeżeli chodzi o części zamienne, to niestety V6, to V6 i przykładowo serwis silnika jest zbliżony cenowo do Audi V6 czy BMW R6. Natomiast inne elementy jak hamulce czy zawieszenie są już w lepszej cenie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Magentis II/ 247 Nm, 188 KM

Rocznik / Przebieg: 2007/ 151500

Średnie spalanie: 10.00 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Janusz24.04.2018
Opinia:Silnik jest godny polecenia zwłaszcza w takim aucie,wogóle nie wyobrażam sobie mniejszego silnika w tym modelu.Jest bezawaryjny trwały nie bierze olej,jednak serwis i wymiany sa dosyć drogie oraz spalanie wysokie.Zastanawiam się nad LPG to było by rozwiązanie zwłaszcza że on dobrze znosi instalację.Jak dla mnie silnik Bomba
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Santa Fe II 2.7 189KM

Rocznik / Przebieg: 2009 r 175 tys

Średnie spalanie: 13 l/100km