Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.4 16V TSI 140KM (EA211)

Wyświetleń: 16532
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 TSI/TSFI o mocy 140KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej bardzo zaawansowanej technologii! W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Podstawą było zbudowanie silnika, który będzie wolny od bardzo uciążliwych awarii jak jego imienny poprzednik o tej samej nazwie 1.4TSI  EA111. Jedna z bardziej rozpoznawalnych zmian jest w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem!!! Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd !

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !

Równorzędnie do nowszej odmiany 1.4 TS EA211 produkowane były starsze wersje 1.4 TS EA211 do roku 2015 które posiadały rozrząd oparty na łańcuchu.Najprościej odróżnić obie wersje po rozrządzie w nowszych jest pasek w starszej łańcuch.

Średnia (głosów 6):
(8.5)
Trwałość
8.2/10
Utrzymanie
8.2/10
Dynamika
9.2/10
Głosy według opinii użytkowników:42

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seat Leon III 1.4 140KM18.06.2019
Opinia:Jeśli ktoś dodaje złe opinie o tym silniku, to myli go ze starszym EA111 - nowsza jednostka jest zupełnie bezawaryjna, brak zużycia oleju, brak awarii i bardzo niskie spalanie nawet przy autostradowych prędkościach. Szczerze polecam, nie ma się czego obawiać - sprawuje się świetnie po ponad 6 latach!
Drogi krajowe (80-110) 4,7 - 5,2L
Autostrada (120-150kmh) 6,0 - 7,5L
obroty przy 140kmh - 3.000rpm na 6 biegu
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.4 TSI 140KM

Rocznik / Przebieg: 80 000

Średnie spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Octavia III09.01.2019
Opinia:Silnik godny polecenia, to jest zupelnie nowa jednostka ktora nie ma nic wspolnego z poprzednia wersja 1.4 EA111. nie bierze oleju jak poprzednik, nie ma lancucha tylko pasek.Potrafi byc bardzo ekonomiczny poza miastem. Pod względem mocy to bardzo dynamiczna jednostka, pięknie się zbiera, jest zapas mocy wiec nie ma problemów z wyprzedzaniem. Spalanie to już kwestia operowania noga, przy spokojnej jezdzie w trasie na dlugiej trasie z predkoscia 120 km/h spalanie latem wynosi 5.4, zima 6. W mieście na krótkich odcinkach to nawet 8l. Średnia miasto/trasa trzeba liczyć koło 6.5-6.8l. Jednym słowem poleca.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 150KM

Rocznik / Przebieg: 2015/ przebieg 70 tys km.

Średnie spalanie: 6.7 l/100km

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Mariusz26.05.2018
Opinia:Musiałem wymienić silnik, sam słupek kosztował 7000. reszta 2000. po wyminie jakoś jeździ, ale i ten bierze sporo oleju, 0,8 na 1000km, masakra. NIE polecam.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: TSI / 140

Rocznik / Przebieg: 2012 / 90tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Bartosz10.03.2018
Opinia:Genialny silnik ! Nie psuje się tak jak poprzedni 1.4 TSI EA 111. Tutaj mamy osiągi prawie na poziomie 1.8 TSI, a zużycie paliwa o wiele mniejsze. Na plus także szybkie łapanie temperatury 90 stopni :) Co do trwałości faktycznej, póki co 100 tys km i zero awarii.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Golf 140 koni

Rocznik / Przebieg: 2012

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Odradzam!

jerzy04.11.2017
Opinia:Silnik zrywny bezproblemowy .Spalanie zalezy od nogi.Nie polecam go na krotkie trasy na zimnym silniku np.na zakupy czy do pracy ok.5km za nim zlapie temperature to spali 13litr.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: skoda oktawia 140

Rocznik / Przebieg: 2014 47000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Marecki 18.09.2018
Generalnie ładnie ciągnie, ale na autostradach powyżej 140 km/h zaczyna się wir w baku. W mieście i przy wyprzedzaniu dynamika imponująca jak na taką pojemność (Audi Q3)... ale spalanie także wówczas nie zachwyca. Najlepiej sprawdza się przy dojazdach po kilkanaście kilkadziesiąt kilometrów bez szybkich tras. Awaryjność faktycznie prawie zerowa. W zestawieniu z DSG czasem się zastanawia (trochę mniej zgrane niż np. DSG z 2,0 TDI w służbowym samochodzie).

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)

Najnowsze komentarze

Marecki
18.09.2018
0
Generalnie ładnie ciągnie, ale na autostradach powyżej 140 km/h zaczyna się wir w baku. W mieście i przy wyprzedzaniu dynamika imponująca jak na taką pojemność (Audi Q3)... ale spalanie także wówczas nie zachwyca. Najlepiej sprawdza się przy dojazdach po kilkanaście kilkadziesiąt kilometrów bez szybkich tras. Awaryjność faktycznie prawie zerowa. W zestawieniu z DSG czasem się zastanawia (trochę mniej zgrane niż np. DSG z 2,0 TDI w służbowym samochodzie).