Grupa Volkswagen - Silnik 1.4 16V TSI / TFSI EA211

Wyświetleń: 9835
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 TSI/TSFI o mocy 140KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA11. Konstrukcja o całkowicie nowej bardzo zaawansowanej technologii !!! W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Podstawą było zbudowanie silnika, który będzie wolny od bardzo uciążliwych awarii jak jego imienny poprzednik o tej samej nazwie 1.4TSI  EA111. Jedna z bardziej rozpoznawalnych zmian jest w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem!!! Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo !!!.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 4):
(8.1)
Trwałość
7.8/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:22

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Mariusz26.05.2018
Opinia:Musiałem wymienić silnik, sam słupek kosztował 7000. reszta 2000. po wyminie jakoś jeździ, ale i ten bierze sporo oleju, 0,8 na 1000km, masakra. NIE polecam.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: TSI / 140

Rok / Przebieg: 2012 / 90tys

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Bartosz10.03.2018
Opinia:Genialny silnik ! Nie psuje się tak jak poprzedni 1.4 TSI EA 111. Tutaj mamy osiągi prawie na poziomie 1.8 TSI, a zużycie paliwa o wiele mniejsze. Na plus także szybkie łapanie temperatury 90 stopni :) Co do trwałości faktycznej, póki co 100 tys km i zero awarii.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Golf 140 koni

Rok / Przebieg: 2012

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Odradzam!

jerzy04.11.2017
Opinia:Silnik zrywny bezproblemowy .Spalanie zalezy od nogi.Nie polecam go na krotkie trasy na zimnym silniku np.na zakupy czy do pracy ok.5km za nim zlapie temperature to spali 13litr.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: skoda oktawia 140

Rok / Przebieg: 2014 47000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Marek 01.10.2017
Opinia:Silnik jak najbardziej godny polecenia bardzo nowoczesny cichy i z dużym potencjałem.Pod względem mocy jest bardzo dobrze autko pięknie się zbiera na trasie bez problemu z wyprzedzaniem.Spalanie to już kwestia jak jedziemy średni trzeba liczyć koło 6.5-7 L najgorzej w mieście na krótkich odcinkach to nawet 8.5L .Silnik zdecydowanie na trasy nie do miasta tam się męczy,czuć jakby chciał wystrzelić po dodaniu gazu a tu światła czyli hamulec + gaz = mordowanie się. Przebieg 138 tys problemów kompletne ZERO.Jednym słowem poleca.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Skoda Octawia 1.4 TSI 140KM

Rok / Przebieg: 2013 r 138.000km

Śr. spalanie: 6.7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Marecki 18.09.2018
Generalnie ładnie ciągnie, ale na autostradach powyżej 140 km/h zaczyna się wir w baku. W mieście i przy wyprzedzaniu dynamika imponująca jak na taką pojemność (Audi Q3)... ale spalanie także wówczas nie zachwyca. Najlepiej sprawdza się przy dojazdach po kilkanaście kilkadziesiąt kilometrów bez szybkich tras. Awaryjność faktycznie prawie zerowa. W zestawieniu z DSG czasem się zastanawia (trochę mniej zgrane niż np. DSG z 2,0 TDI w służbowym samochodzie).

Najnowsze komentarze

Marecki
18.09.2018
0
Generalnie ładnie ciągnie, ale na autostradach powyżej 140 km/h zaczyna się wir w baku. W mieście i przy wyprzedzaniu dynamika imponująca jak na taką pojemność (Audi Q3)... ale spalanie także wówczas nie zachwyca. Najlepiej sprawdza się przy dojazdach po kilkanaście kilkadziesiąt kilometrów bez szybkich tras. Awaryjność faktycznie prawie zerowa. W zestawieniu z DSG czasem się zastanawia (trochę mniej zgrane niż np. DSG z 2,0 TDI w służbowym samochodzie).