Silniki VW nowszej konstrukcji - Silnik 1.2 16V TSI / TFSI EA211

Wyświetleń: 11610
MotoBenzyna

Silniki VW nowszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 TSI/TFSI o mocy 105KM/122KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octawia 3. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarką oraz rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada po 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję 8-zaworwoą o oznaczeniu EA11. Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak - rozciągający się łańcuch rozrządu który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Mówimy tu jednak o samochodach segmentu B. W klasie wyższej już nie jest tak kolorowo, masa auta daje się we znaki co przekłada się na spalanie. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • niska awaryjność

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.6-3.9 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

#####################################################################################

1.2 TSI/TFSI  (EA111 ) wersja od 2009-2012 - układ rozrządu napędza łańcuch  

UWAGA !!! na rozciągający się łańcuch /wymiany przy 100 tys km !!!

Zalecane wymiany co 15 tys lub1 rok  zwłaszcza przy wersji (EA111) z łańcuchem !!!

######################################################################################

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Średnia (głosów 4):
(7.8)
Trwałość
6.3/10
Utrzymanie
8.3/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 42

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Dom10.09.2018
Opinia:Skodę Fabie 3 1.2 tsi 16V z 110KM mam 5 miesiecy. silik jest dynamiczny i elastyczny. o trwałości sie nie wypowiem. w połączeni z skrzynią automatyczną biegów DSG może być oszczędne tyle ze moja noga nie jest. na trasie udało sie kiedyś raz spalić 4,5l po mieście jak cisnę to spala 8,5l
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: skoda fabia III 1.2 tsi 16V/ 110KM

Rocznik / Przebieg: 2017

Średnie spalanie: 7.4 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

ja18.07.2018
Opinia:Ogólnie polecam ale w najniższej wersji wyposażenia materiały wykończeniowe bardzo słabe, w czasie deszczu bez włączonej klimatyzacji przednia szyba będzie zaparowana,przednia szyba nieodporna na zarysowania, lakier bardzo miękki łatwy do zarysowania i obicia, przy pełnym obciążeniu samochodu silnik jakby słaby. Teraz zalety: lekka noga = b. małe spalanie, bagażnik ogromny, jak dociśniesz pedał gazu to masz 200 km/h jak obiecuje producent.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2tsi/110km

Rocznik / Przebieg: 2016/41000

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

Bartosz17.02.2018
Opinia:Nie polecam silnik faktycznie jeden jedyny z TSI który jedzie poważnie jedzie niestety TSI na flotę to porażka mając 14 w firmie zastanawiamy się jak to upłynnić nie oszukując potencjalnych klientów wciskając im ciemnotę jak dziady z salonu cytując już zaprzyjaźnionego pracownika działu obsługi VW "panie bierz pan to jest cudo jak to przyśpiesza jak to pracuje" szczerze strzelamy sobie teraz w stopę tym komentarzem bo posiadamy 14 takich aut ale serio ten silnik to nie Fiatowski T-jet niemcy swoim TSI dali ciała to wysilone niedopracowane maszynki nie nadające się praktycznie do niczego po przekroczeniu magicznych 100tyś auto nie ma tchu to jest kpina olej zaczyna być wypijany nie służy już do smarowania tak zachowują się auta po 100tyś? sorry ale czara goryczy się przelała. ;( dlatego następne auta na flotę to Fiat! sorry ale VAG idzie ostro w dół produkując coraz większy szmelc. Pozdrawiam kumatych
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.2 105 TSI

Rocznik / Przebieg: 2013

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Mario16.10.2017
Opinia:Silnik mam w firmowej Skodzie Octavia III z 2014 roku przebieg 175tys.Do dzisiaj zero problemów jazda praktycznie trasa i trochę miasto,spalanie w granicach 6.2L przy dosyć dynamicznej jeździe ale też zdarza się że spali 7 L miasto maks 8l.Koszty sprowadzają się do serwisu ASO jedynie oleje,filtry,klocki tarcze, i to wszystko.Maiłem wcześniej Focusa Ecoobost i powiem tak silniki podobne w reakcji na pedał gazu Ford bardziej elastyczniejszy ale ten tak jakby bardziej dynamiczny.Jakbym maił wybierać wybrałbym Skodę.Silnik jest bardzo chichy dobrze wchodzi na obroty jest elastyczny co daje frajdę z jazdy.Naprawdę fajny silnik o dobrych parametrach i tu można śmiało stawać w szlanki z Dieslem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Skoda Octawia III 1.2 TSI 105KM

Rocznik / Przebieg: 2014r 175.0o0km

Średnie spalanie: 6.2 l/100km