Silniki VW nowszej konstrukcji - Silnik 4.2 V8 FSI

Wyświetleń: 5479
MotoBenzyna

Silniki VW nowszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 4.2 FSI o mocy 350KM weszła do produkcji w 2007roku. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu po stronie dolotu jak również wydechu sterowane przepustnicą drive-by-wire. Dodatkowo silnik występuje z kołem dwumasowym aby zredukować do minimum drgania na wysokich obrotach. Jednostka ma dodatkową chłodnice oleju oraz skomplikowany system misy olejowej. Konstrukcja jest naszpikowana nowinkami co przekłada się na wysoką kulture pracy oraz świetne osiągi. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części  oraz serwis jest kosztowny!!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ, zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:8-cylindrowy

Ilość zaworów:32

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • świetna elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 7.5-8.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Faki29.08.2018
Opinia:Szybkość i moc to tak w dwóch słowach, mam go w Audi A6 Quattro auto potwór na trasie niema sobie równych czasami przystawiają się do mnie jacyś gogusie z Mercach czy Bemekach i pękają.Silnik zbiera się od dołu,natychmiast po dodaniu gazu więc wgina w fotel.Spalanie jest wysokie ale nie ma co się dziwić auto cieżki i quattro więc jest co ruszyć z miejsca.Frajda z jazdy nieprawdopodobna jak ktoś lubi to będzie zachwycony.Minus częste wizyty na stacjach benzynowych,coś za coś.Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Audi A6 4.2 V8 335KM

Rocznik / Przebieg: 2007 r/ 230.000 km

Średnie spalanie: 14 l/100km