Silniki Volvo - Silnik 2.4 20V Turbo B5 244T3

Wyświetleń: 5753
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.4 20V o mocy 200KM został wyposażony w turbosprężarkę. Jednostka bardzo trwała o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy. Jest to odmiana znanej sprawdzonej konstrukcji o mocy 170KM bez turbiny. Konstrukcja trwała nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km!!! Awaryjność jest na niskim poziomie lecz nie jest wolna od awarii. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy  przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich, przykładem może być wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Użytkownicy muszą liczyć się z wysokim poziomem spalania a odpowiada za to pojemność, moc oraz turbosprężarka. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4 V5 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Tomek24.07.2018
Opinia:Bardzo porządny silnik nie do zdarcia obecnie przebieg sięga 300 tys i nic mu nie dolega.Ma świetnie osiągi super wkręca się na obroty jest dynamiczny,może na poczatku przy ruszaniu niema takiego nagłego przyspieszenia ale potem to prawdziwa rakieta.Po za wymianami oleju i filtrów nigdy nic nie robiłem wszystko oryginalne.Spalanie jest uzależnione od stylu jazdy normalnie bez wariacji to wychodzi 11 l na trasie od 7 do 9 l zależy od prędkości.Możliwość montażu LPG jak ktoś jeździ na krótszych odcinkach i w mieście .Polecam mocny dynamiczny i bezawaryjny silnik.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: V70 II 2.4 Turbo 200KM

Rocznik / Przebieg: 2004 r 290.000 km

Średnie spalanie: 11 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Michał 07.10.2017
Błąd w ostatnim zdaniu. Powinno być 2,4 R5