Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 20V CVVT 140KM B5244S5

21536
Silnik Volvo 2.4 R5 20V CVVT 140KM B5244S5

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.4 R5 20V CVVT B5244S5 o mocy 140KM został opracowany wspólnie z konstruktorami Porsche. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Odmiana B5244S5 stosowana od 2004 roku została wyposażona w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy. Jednostka nie  stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km.


Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4 R5 20V B5244S5 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie koszy serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie przepływomierza
  • droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

25%
13%
0%
0%
38%
13%
13%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

19.05.2018 Lech
(9.0)
Opinia: Silnik odpowiedni do tego modelu S40 o dobrej dynamice i kulturze pracy,jeszcze się nie zawiodłem aczkolwiek kilka elementów musiałem wymienić co nie było tanią sprawą.Po za tym silnik nie bierze oleju jest cichy nawet przy bardzo dużych prędkościach.Co do spalania wychodzi średnio 9-10 l na
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S40 II 2.4 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r/180.tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam