Volvo

Silnik Volvo 2.9 R6 24V VVT Bi-Turbo 272KM B6294T

27778
Silnik Volvo 2.9 R6 24V VVT Bi-Turbo 272KM B6294T

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.9 R6 24V VVT Bi-Turbo o mocy 272KM miał zastosowanie w modelu Volvo S80 oraz XC90 z oznaczeniem T6. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy i bardzo dobrej dynamice. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego wymianę mechanicy sugerują na przebieg 60tys km co uchroni potencjalnego użytkownika przed jego zerwaniem. Dodatkowo silnik jest wyposażony w dwie turbosprężarki. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km.


Silnik z tą pojemność oraz mocą ma wysokie spalanie dochodzące w mieście do ponad 20l/100km Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG co jest dużym plusem. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy czy problem z czujnikiem przepływomierza! Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.9 R6 VVT B6294T jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • kosztowny serwis
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 6.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

12%
0%
24%
12%
12%
12%
29%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

07.04.2020 S80
(9.0)
Opinia: Silnik świetny. Mocny, cichy, sama przyjemność z jazdy. Trzeba oczywiście wymieniać olej i lać dobry to będzie służyć spokojnie ponad 500 tys. Spalanie jak na tą moc i masę auta dobre. u mnie średnio miasto korki i poza miastem 50/50 daję 11,3 l/100km. Tylko miasto
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 272kM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 220 000
  • Spalanie: 11.3 l/100km
Polecam
10.07.2018 Rafał
(5.7)
Opinia: Niestety koszty utrzymania przerosły moją kieszeń a osprzęt jest bardzo awaryjny i jego naprawy idą w tysiące.Po przebiegu 230tys posypało się parę rzeczy pompa wspomagania,skrzynia i elektronika i wiele innych spraw.Do tego spalanie kosmiczne w mieście prawie 20 litrów a średnio wychodzi 15 więc wizyty
  • 5.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: XC90 2.9 T6 Bi-Turbo 272KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 270.000 km
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam