Silnik 2.4 16V o mocy 163KM maiła zastosowanie w samochodach Mitsubishi Outlander czy Grandis.Konstrukcja Japońska w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz jak na moc oraz pojemność przyzwoitym poziomem spalania.Jednak musimy pamiętać że auto z tym silnikiem są raczej przeznaczone na trasy, gdzie spalanie oscyluje w granicach 8L ,niestety w mieście już nie jest tak wesoło bo spalanie dochodzi nawet do 15L!!! Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 15 tys/km.Niestety serwis nie należy do tanich,po za klasycznymi wymianami olejów i filtrów musimy pamiętać o wymianie rozrządu który jest na pasku a jego interwał przypada na 90tykm.Nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie,również wymiana rozrząd nie należy do tanich w którego skład wchodzą (dwa paski i napinacz hydrauliczny). Minusem jest zła współpraca jednostki z instalacja LPG, również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 45tys/km !!! Po za tymi mankamentami silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz trwałość.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.
Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 4g69 2.4 MIVEC
Rocznik: 2004
Przebieg: 260 000
Śr. spalanie: 12 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 165
Rocznik: 2005
Przebieg: 280000
Śr. spalanie: 12 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Grandis 168 KM
Rocznik / Przebieg: 2004r. 250000km
Średnie spalanie: 11 l/100km