Silniki Toyota - Silnik 1.8 16V Valvematic 2ZR-FAE

Wyświetleń: 9633
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.8 16Valvematic 147KM (o oznaczeniu ZR) przeznaczony do większości modeli Toyota Auris, Avensis, Corolla czy RAV4. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG, nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Jednostka ma jedną przypadłość wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego!!! Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie pompy cieczy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.8/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Robert06.12.2018
Opinia:Sinik elastyczny, ale nie rakieta co przekłada się na cichą ,,kulturę,, pracy. Lepiej się zbiera w wyższych partiach obrotów / jak typowy japończyk / - z W. Brytanii / tam składany /. Minusem Toyoty Avensis III nie jest silnik tylko pompa wody / moja wytrzymała 200.000 km / oraz skrzynia biegów, która nie należy do precyzyjnych jak na Toyotę przystało./ przy niskich temperaturach problem z wrzuceniem I i II biegu /. Bardzo dobrze sprawuje się na Polskim LPGTech z Białegostoku /polecam ich zestawy /. Generalnie samochód i silnik bezobsługowy. Lejesz paliwo i jedziesz. Na starcie /przy zakupie/ płacisz więcej, ale odda Ci to z nawiązką /nie zaskoczy cię / turbina, PDF dwumasa , i inne bayery. Można na nią liczyć......i to jest bezcenne. Auto naprawiam u pana ,,Stasia,, od japończyków, który Toyotę ma w małym palcu i nie muszę jeździć do ASO, co zedrze z Was ostatnie spodnie. Toyota w naprawie jest tańsza od Hondy czy Mazdy. Polecam auto z tym silnikiem. Kombi dla rodziny-super pakowne na wyjazdy/plus lpg / - rewelka. Polecam i Pozdrawiam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Avensis / 147 KM

Rok / Przebieg: 2009 / 240 tys.

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Slawek06.09.2018
Opinia:Silnik jest bardzo dobry. Obecnie użytkuje w Avensis a wcześniej w Verso. Cichy, niezawodny, względnie mało pali, ja jestem bardzo zadowolony. Jak każdy "wolny ssak" ma pewien minus co do elastyczności ale jak się go podkręci na obrotach to aż miło ciągnie. Mnie pasuje, że nie ma turbiny, dwumasu, filtrów cząstek a i tak spełnia najnowsze najbardziej wyśrubowane normy spalin. Jak na razie zero awaryjności ( 50 tys km rocznie mówi samo za siebie). Polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Avensis, Verso 147KM

Rok / Przebieg: Verso 2016/110tys Ave 2018/20tys

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

mosqit24.01.2018
Opinia:Silnik nie jest demonem mocy ale w zupełności wystarcza. Trzeba go po prostu wysoko kręcić bo poniżej 3 tyś obr nie jedzie. Przy ok 3,2 tyś. obr załączają się zmienne fazy rozrządu i wtedy zaczyna jechać. Mam LPG i działa to świetnie co jest rzadkością wśród najnowszych silników - hydrauliczna regulacja zaworów. Silniki poza tym jest oszczędny, ma świetną kulturę pracy i nie trzeba wymieniać rozrządu bo jest dożywotni łańcuch :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Avensis 147KM

Rok / Przebieg: 2012/60000

Śr. spalanie: 9.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Janusz 22.08.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik dobra dynamika dobra elastyczność i dobry poziom spalania,to tak pokrótce. Jestem posiadaczem mojej Toyoty od nowości jazda mieszana miasto trasy sprawdza się wszędzie rewelacyjnie,silniczek pracuje bardzo ładnie jest cichy fajnie się zbiera na duży plus muszę zaliczyć spalanie maksymalnie w mieście 10-11 L a na trasie przy normalnej jeździe 6.5L,Moc jest wystarczająca do jazdy na trasie silnik si,e ładnie zbiera do wyprzedzania bez zbędnych manewrów biegami.Awaryjność zerowa,jedynie co to koszty serwisu w ASO nie sa niskie .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Avensis/147KM

Rok / Przebieg: 2010r/160tys

Śr. spalanie: 8 l/100km