Silniki Toyota - Silnik 1.6 16V Dual VVT-i 1ZR-FE

Wyświetleń: 13967
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.6 Duall VVT-i  o mocy 124KM miał zastosowanie w modelach Toyota Auris i Corolla. Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i  wyposażona w system zmiennej fazy rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Silnik ten ma hydrauliczną luzów zaworowych, montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • Trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(7.6)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
6.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

gość06.07.2018
Opinia:co szklanki maja wspólnego z LPG jeżeli materiał jest kiepski to sie wycierają szybciej ale to nie ma znaczenia benzyna czy LPG
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Auris 1,6 124 KM

Rocznik / Przebieg: 2008

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Marcin15.02.2018
Opinia:Silnik bezawaryjny i bezobsługowy. Nie wiem tylko skąd na tej stronie opinia że jest polecany do lpg. Same hydrauliczne popychacze to za malo żeby go uznać za idealny do gazu- ma niestety delikatne szklanki ktore szybko wypalaja sie na lpg. Z drugiej str po co gazowac auto ktore spala 6.5l- 7l na 100km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Toyota Corolla e15

Rocznik / Przebieg: 2008

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Sławek20.09.2017
Opinia:Nie można nic złego powiedzieć o tym silniku nie sprawia problemów brak awarii od nowości jest w jednych rękach i nigdy nic się nie zepsuło.Auto sprawuje się dobrze minusem może być jedynie cena serwisu ale to niema nic wspólnego z działaniem silnika i jego podzespołów.Silnik pracuje ładnie jest cichy zbiera się dobrze można powiedzieć że dynamiczny,spalanie jakie zanotowałem średnio to w granicach 8L czasami mniej,trasa średnio 6L.Jestem zadowolony i mogę śmiało polecić każdemu,awaryjność zerowa koszty można zmniejszyć i nie jeździć do ASO.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Auris 1.6 124KM

Rocznik / Przebieg: 2010 r 170.000km

Średnie spalanie: 8 l/100km