Silniki Toyota - Silnik 1.0 12V VVT-i 1KR-FE

Wyświetleń: 15972
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.0 12V o mocy 68KM miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B Toyota Aygo,Yaris. To nowoczesna trzy cylindrowa konstrukcja Toyoty z szeregiem nowych rozwiązań, które mają wpłynąć na dobrą kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, dynamika jak na pojemność oraz moc na dobrym poziomie. Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5L a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4L. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium i jest najlżejsza na rynku w swojej klasie w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie pompy wody
  • awarie łożyska oporowego w sprzęgle
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(6.7)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
6.3/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

Yaris II15.01.2019
Opinia:Trzeba przyznac ,ze do miasta sie nadaje trasy to porazka , pali olej jak smok jak wydacie 300 zl na benzyne to 60zl na dolewki oleju. Sprzęgło pada po średnio 80 tysiącach. Dynamiki żadnej , silnik nie znosi żyłowania jak nie chcecie by brał olej max obroty 2200- 2800. W trasie wystarczy depnąć więcej gazu i jedyne 10 km szybciej a spalanie 2 litry więcej. Ekonomiczna prędkość to 85 km - 95km/h wszystko powyżej a spali nawet 9/100.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1KR FE 1.0 B 68KM

Rocznik / Przebieg: 2008/200000

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

pawel17.10.2017
Opinia:może mój egzemplarz jest felerny ale , do demonów mocy i prędkości nie należy daje radę po mieście spryciula , poza miastem na dwie osoby tez ok 130 km/h leci jak gokart ( citroenC1) niestety zapędy rajdowca okupione żyłowaniem silniczka i chyba jego przegrzaniem - łyka olej. Sprzęgło padło przy 126 000. Kultura pracy jak diesel .
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: citroen C1

Rocznik / Przebieg: 2010/127000km

Średnie spalanie: 5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Alan26.09.2017
Opinia:Bardzo fajny silniczek cichy i oszczędny idealny do miasta praca szkoła zakupy siłka itd.Użytkuję w mieście od trzech lata i jestem bardzo zadowolony nawet nie przypuszczałem że taki malutki silniczek tak dobrze będzie sobie radził.Wisienką na torcie jest spalanie w granicach 5.5 l i to bez specjalnych oszczędzań korki ruszanie ze świateł itd.Problemów z autem nie ma żadnych silnik bezawaryjny pali bez problemów w zimie.Dobre autko do miasta tanie w utrzymaniu z zerową usterkowością .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Toyota Aygo I 1.0 VVT-i 68KM

Rocznik / Przebieg: 2010 r 146.000 km

Średnie spalanie: 5.5 l/100km