Silniki Toyota - Silnik 2.4 16V D4 VVT-i 2AZ-FSE

Wyświetleń: 4809
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 2.4 VVT-i o mocy 163KM najbardziej znany z Toyoty Avensis. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a jeżeli ktoś by zdecydował się to musi liczyć się z poważnymi awariami jak wypalenie gniazd zaworowych!!! Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wysokie koszty eksploatacji
  • wysoki poziom spalania
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(6.6)
Trwałość
6.7/10
Utrzymanie
3.3/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Maciej28.08.2018
Opinia:Myślałem, że wybierając dużą wolnossącą benzynę uniknę wielu problemów współczesnych silników. W pełni zgadzam się z opinią Marcina, no może oprócz spalania, które akurat mi nie przeszkadzało.
Od siebie dodam dwie uwagi:
1. Przy przebiegu 201 tys. km zrobiony gruntowny remont silnika (naprawa gwintu w bloku, pełna regeneracja głowicy, wymiana pierścieni olejowych, itd...) za kwotę ponad 6 tys. Po przejechaniu 9 tys. km powtórka z rozrywki = wyrwane dwie kolejne śruby z bloku. Naprawa, jeśli ją wykonać, skazana jest i tak na porażkę. Silnik 1az (2 litry) też borykają się z tym problemem. Ponoć wersje poliftowe dostały dłuższy gwint w bloku, ale czy to prawda to nie wiem. Słyszłem też, że ktoś w akcie desperacji przegwintował blok pod śruby 14 mm od dostawczego MAN'a (fabtycznie są 10 mm), a i tak, po 15 tys. głowica wyrwała kilka z nich.
Zdecydowanie odradzam zakup tego silnika z przebiegiem w okolicy 200 tys., bo to tykająca bomba!
2. Korozja tylnego zawieszenia. W tym roku, w drodze z rodziną nad morze, ZŁAMAŁ mi się lewy dolny tylny wahacz (zawieszenie wielo-wahaczowe). Po solidnym pospawaniu dało radę wrócić po urlopie, gdyż próba zakupu używanego spełzła na niczym. Kompletne tylne zawieszenie jest pierwszą rzeczą, która sprzedaje się po wjechaniu auta na plac demontażu. Koszt nowego wahacza to około 1800zł, a należy dla spokoju wymienić oba.
Mimo nie oszczędzania na serwisie, zmęczyło mnie to auto na tyle, że ja już go nie będę naprawiał.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Toyota Avensis Kombi / 163

Rok / Przebieg: 2004 / 210 tys.

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Marcin24.05.2018
Opinia:Toyota Avensis 2005 2.4 b 163km automat
Jest to silnik, który trzeba kochać i mieć pieniądze, aby to robić :)
Zalety:
- dobra dynamika i elastyczność
- cichy i komfort (3000 obrotów przy 120 km/h przy 5-biegowej skrzyni automatycznej to bardzo dobry wynik)
- duży zapas mocy
- bardzo dobry rozrząd na łańcuchu (nie jest bezobsługowy, ale daje radę)
- występował w najbogatszej wersji wyposażenia avensis (Prestige) i dzięki temu mamy auto z 9 poduszkami powietrznymi (pasażer i kierowca przód [2], pasażer i kierowca boczne[2], kolanowa kierowcy [1], niezależne kurtyny powietrzne dla kierowcy, pasażera i tyłu [4]), skórzaną tapicerką, dwustrefową klimą, podgrzewanymi fotelami
- tempomat, który działa już od 50 km/h z super fajnym sterowaniem
Wady:
- ogromne spalanie jak na 24.05.2018 - pali średnio 12 l na 100 km. Bak ma pojemność 60 litrów i tylko w trasie spalanie spada do 7-8 litrów. Przy baardzo delikatnym operowaniu gazem w mieście wynik 11,0 l. Zasięg na baku w cyklu mieszanym to 500 km, czyli jak robimy 1500km/miesiąc to trzeba liczyć się z wydatkiem około 800 PLN, przy obecnych cenach paliwa (2018 około 5,30 Pb95) koszt samego paliwa przy przejechaniu 100 000 km, to 50 000 PLN. GAz nie jest zalecany i to święta prawda i wcale nie chodzi o wypalanie gniazd zaworowych, ale o regulację zaworów. Gniazda nie wypalą się tak szybko, ale zawory trzeba regulować co 30 000 -40 000 km. Robi się to przez ściągnięcie głowicy, która ma bardzo delikatne gwinty. Można ją zdjąć max 3-4 razy dla danego silnika, więc pytanie, czy się opłaca włożyć około 5000 PLN (wtrysk bezpośredni benzyny) do auta, gdzie po 2-3 przeglądach może się okazać, że nie da się wyregulować zaworów.
- automat - po pierwsze nie daje odczuć pełnych 163 KM (jest odczuwalne mniej). Po drugie głupieje czasem na lekkich podjazdach i sam zmienia biegi, na szczęście jest możliwość manualnej zmiany biegów. Biegi zmienia po 2000 obrotów. Debilny system biegu jałowego - w ASO Toyoty polecili mi zrzucać na N, bo na D przy wciśniętym hamulcu obroty spadają do około 750-800 i telepie. Trzeba wymieniać olej co 60 000 km. Dwustopniowy kickdown (gaz w podłodze to reakcja z około 2-3 sekundowym opóźnieniem)
- pierścienie tłokowe - najważniejsza wada. Ulegają zastaniu, bo tłoki mają za małą ilość kanałów olejowych. Dotyczy to każdego VVTi przed 2007. Prędzej czy później będzie brać olej. Można to naprawiać na dwa sposoby: 1. generalny remont, nowe tłoki, pierścienie itp. koszt około 4000-5000
PLN (cena dobrej avensis w 2018 to około 20 000 , więc koszty spory) lub 2. poprzez rewitalizację silnika (profesjonalne czyszczenie środkami firmy Forte lub innymi), gdzie koszt to około 2000-2500. PLN. Jeżeli silnik brał olej, a każdy VVTi przed 2007 będzie brał, to trzeba liczyć się z przytkanym katalizatorem oraz padającymi sondami lambda. Koszty eksploatacji i napraw szybko pozwalają dobić do połowy wartości auta. Warto szukać egzemplarza, który te bolączki będzie miał już za sobą, czyli z przebiegiem powyżej 150 000 km :) (co w Polsce jest niezbyt możliwe), gdy właściciel je naprawił/usunął.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 163

Rok / Przebieg: 2005 151 000 km

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Wisiek24.10.2017
Opinia:Silnik bardzo dobry nie mam z nim żadnych problemów a zrobiłem już ponad 120 tys.Minusem jest spalanie zwłaszcza w mieście i na krótkich odcinkach nawet 13-14 L średni spala mi 10 l a na trasie 7,ale z drugiej strony niema co się dziwić duża moc i pojemność.Za to silnik jest bardzo dynamiczny i super się zbiera nie ma strachu z wyprzedzanie,wogóle to auto i silnik jest wymarzony na trasy chichy mocny ni nie męczy się.Do dnia dzisiejszego nie maiłem żadnych awarii to dobrze o nim świadczy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Toyota Avensis Sedan 2.4 160KM

Rok / Przebieg: 2006 r 190.000

Śr. spalanie: 10 l/100km