Silniki Toyota - Silnik 1.3 16V 4E-FE

Wyświetleń: 4579
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.3 16V o mocach 75KM oraz 88KM spotykany w samochodach Toyota Corolla oraz Starlet. Konstrukcja 16-zaworowa o wielopunktowym wtrysku oraz trójdrożnym katalizatorem. Na tamte czasy była to konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie. Na początku silnik miał moc 88KM ze względu na spełnienie norm spalin zmieniono na moc 75KM, jednak nie wpłynęło to na osiągi a wręcz przeciwnie. Zmieniono maksymalny moment obrotowy przez co silnik stał się bardziej elastyczny i spadek mocy nie był praktycznie odczuwalny. Jednostka bardzo udana pod względem trwałości oraz osiągów, dużym jej atutem jest przyzwoity poziom spalania oraz dobra kultura pracy. Serwis nie należy do skomplikowanych a części na rynku jest pod dostatkiem w przyzwoitych cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 6 lat.

Ilość oleju silnikowego: 2.8-3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik jest bezkolizyjny po zerwania paska rozrządu nie spowoduje jego uszkodzenia !!!

Średnia (głosów 6):
(8.3)
Trwałość
9.2/10
Utrzymanie
9.2/10
Dynamika
6.5/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

JR28.03.2018
Opinia:250 tyś, dwa razy zerwany pasek rozrządu raz miesiąc po kupnie, drugi przez niedopatrzenie terminu, jednak silnik ten jest całkowicie bezkolizyjny. Zero problemów, po 240 tyś wymieniona uszczelka pod klawiaturą. Silnik totalnie nie do zdarcia. Eksploatowany w górach, na autostradzie i po mieście, zmienia się tylko spalanie. Odpala i pracuje w każdych warunkach. Tego silnika nie da się zajechać.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: 83

Rok / Przebieg: 1998

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

pol03.01.2018
Opinia:570 tys. po niby licznikowych 270tys pierscienie i glowica (ile ma naprawde niewiadomo) 5w40 zero poboru oleju ,przy palowaniu zchodzi z 3/4 do polowy na 18tys km i dalej jezdze i jedzil bede :) Saalanie 5,5 trasa do 100km/h , jazda 160-180km/h -11litrow
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: corolla e10/94

Rok / Przebieg: 1993/570000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Bartek13.12.2017
Opinia:Samochód z Polskiego salonu 1997 rok, przebieg 303tyś. Olej od nowości 0w30 Castrol Edge, i ku mojemu zdziwieniu po prostu zero ubytku, wlewam 2.8L, zlewam tyle samo. Jedyny mankament to korozja i to nie tylko blachy, pod maską dużo elementów jest rude. W moim Volvo z tego samego roku dla porównania pod maską wygląda to tak jakby wyjechał rok wcześniej z salonu.
Toyota poci się delikatnie w okolicach skrzyni, hamulce tylne podatne na korozję i zapiekanie, ale silnik 4E-FE to jest jednostka niezniszczalna, niekolizyjny rozrząd i precyzja wykonania sprawiają że ten silnik przejeździ dwie albo trzy swoje karoserie.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: e11, 1332ccm

Rok / Przebieg: 1997/303000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Jeremi07.11.2017
Opinia:Na pożegnanie z Corollą
Auto ma już 20 lat. W chwili obecnej pojawiają się już wycieki z pompy wody, lekko się poci olejem ale oleju nie bierze i od wymiany do wymiany bez dolewki. W opisie jest błąd:zgodnie z instrukcja i doświadczeniem z wymianą filtra wchodzi do silnika 2,8l oleju. Ponadto od 2 lat jest jakiś problem w trakcie przyśpieszana w ok 2k obr/min - czuć lekkie szarpanie. Ogólnie silnik bardzo trwały, i idiotoodporny( ponad 100k km jeździłem z przestawionym rozrządem - przynajmniej tak twierdził mechanik) Spalanie w jeździe mieszanej 6,5-7l/100km. kiedyś schodziłem poniżej 6l głównie na trasie co obecnie jest już nie możliwe być może to oznaka wyeksploatowania. Ogólnie to bardzo udana konstrukcja i takich wozów już nie robią.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Corolla/86KM

Rok / Przebieg: 1997/250000(?)

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

4e-fe20.07.2017
Opinia:Corolla e 11 98r. jak na tak mały silniczek i tak stary bo był już w e 10 to dość mocny na blacie 270000 a nic nie robione tylko olej filtry i rozrząd no i świece z przewodami przy 255000 które były jeszcze Denso. Alternator to 6 lat temu regeneracja i od 100000. Silniczek rewelacja szkoda że teraz takich nie robią
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: corolla e 11 98r LB/ 86KM

Rok / Przebieg: 1998/270000

Śr. spalanie: 7 l/100km