Toyota

Silnik Toyota 2.2 16V DOHC 131KM-136KM 5S-FE

9485
Silnik Toyota 2.2 16V DOHC 131KM-136KM 5S-FE

Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.2 16V DOHC o mocy 131 lub 136KM występował w samochodach Toyota Camry w latach 90-tych. Konstrukcja z dwoma walkami rozrządu oraz czterema zaworami na cylinder z wielopunktowym wtryskiem. Jednostka z rozrządem opartym na pasku, którego wymiana przypada co 150.000/km -rozrząd bezkolizyjny.


Silnik praktycznie bezawaryjny, jednym mankamentem może być słabszy układ chłodniczy, zwłaszcza pompa wody. Do minusów trzeba zaliczyć wysokie spalanie ponad  10L na /100kma w mieście dochodzące do 15l. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, trzeba pamiętać, aby nie zakładać prostych instalacji tylko sekwencyjne. Silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niezłą elastyczność oraz niską awaryjność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność

Wady

  • wysokie spalanie
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd -silnik jest bezkolizyjny w razie zerwania paska nie uszkodzimy silnika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

27%
0%
9%
36%
9%
0%
18%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

08.05.2023 Camry 94" Kombi XL
(8.7)
Opinia: Spalanie przy spokojnej jeździe latem poza miastem (nie w trasie) 8/100 zimą 9/100. Ciągnąłem przyczepę kempingową przez 700km i spalanie przy 120/h 15litrów. Mam Toyotę Camry Station Wagen XL silnik 5S-FE 2.2 od 19 lat nie regulowałem zaworów bo są olejowo regulowane. Tłumiki są
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Wady: pewnie jakieś są ale dla mnie nie ma
  • Silnik: 5S-FE
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
16.01.2021 toyota camry 2.2 AT USA
(9.3)
Opinia: dobre japonskie auto
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: wyciszenie komfort automat
Wady: ceny części
  • Silnik: 138
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
07.01.2018 Włodzimierz
(6.0)
Opinia: silnik prosty w obsłudze, łatwy do ustawienia. o ile go poznamy i poznamy zasadę jego działania...!
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2,2l 5s-fe
  • Rocznik / Przebieg: 1994r przebieg 300tyś mil.
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam