Silniki Honda - Silnik 1.5 16V i-VTEC L15Z

Wyświetleń: 4337
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.5 i-VTEC o mocy 130KM miał zastosowanie od 2015r w samochodzie HONDA HR-V. Jednostka z wtryskiem bezpośrednim, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Silnik to klasyczny wysokooborotowiec lubiący wysokie obroty aby uzyskać maksymalna moc musimy wyciągnąć do 6600or/min. Niestety aby auto dobrze się zebrało podczas wyprzedzania konieczna jest redukcja nawet o dwa bieg w dół !!! Miłym zaskoczeniem będzie spalanie w cyklu mieszanym które wychodzi około 7 L w trasie poniżej 6L a w mieście to wynik 8L!!! Bardzo dobrym rozwiązaniem jest krótka manetka do biegów, która zachęca do mieszania biegami i nie jest uciążliwa. Podsumowując jednostkę 1.5 i-VTEC możemy śmiało stwierdzić, że auto z tym silnikiem zadowoli i spełni oczekiwania nawet wybrednego kierowcy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika na wysokich obrotach
  • spalanie

-Wady

  • koszty serwisu
  • przy niskich obrotach słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Radek28.10.2017
Opinia:Trasa Kalisz Zduńska Wola prędkość 60-100 km spalanie 4,5 :) L .Dynamiczny na 3 od 2500 obrotów.Świetny silnik
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Honda HRV 130 km

Rok / Przebieg: 2017/2000

Śr. spalanie: 6.1 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Wiesław11.10.2017
Opinia:Same superlatywy pod względem tego silnika jest idealny pod każdym względem.Na duży plus zaliczam spalanie jak na beznyznę i to w Hondzie.Przeważnie Honda stawiała na osiągi a nie spalanie a tu mała niespodzianka siągi i spalanie na świetnym poziomie.Auto prawie nowe więc po za serwisem z wymianami płynów i filtrów nic nie było robione.Koszty utrzymania sprowadzają się do serwisu oraz tankowania.Spalanie jest na poziomie 6.5 L, trasa można osiągnąć wynik 5.2L ale do prędkości 120km/h natomiast wyżej to już 6.2L miasto około 8L nigdy nie przekracza 10L.Silnik bardzo cichy elastyczny i mocny,ładnie wchodzi na obroty dynamika na bardzo dobrym poziomie.Miałem już kilka Hond ale ten samochód oraz silnik jest naprawdę warty pieniędzy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130KM

Rok / Przebieg: 2015 r 72.000 km

Śr. spalanie: 6.5 l/100km