Silniki Honda VTEC/Non-VTEC - Silnik 2.0i 16V 131/133KM (F20A/Z)

Wyświetleń: 6461
MotoBenzyna

Silniki Honda VTEC/Non-VTEC

Honda

Silnik 2.0i 16V o mocy 131-133KM  miał zastosowanie w Hondzie Accord V oraz modelu Prelude. Konstrukcja silnika nieskomplikowana co przekłada się na bezproblemowy serwis oraz dostępność części. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz przestrzeganiu terminów wymiany płynów i części, silnik praktycznie bezawaryjny. Dynamika na dobrym poziomie, minusem jest spalanie zwłaszcza miejskie w granicach 13L. Plusem jest możliwość montażu instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika

-Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy.

Przegląd serwisowy co 6 miesięcy.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Waldek03.01.2018
Opinia:Miałem go w Acordzie z 98 roku silnik może trwały nie psujący się ale palący bardzo dużo i o słabej dynamice.Jak by mi przyszło go kupić jeszcze raz to bym się zastanwiła dzisiaj na rynku sa lepsze oferty, Nie wiem co napisać czy polecam czy nie ? Silnik trwały bezawaryjny ale za to pali jak smok i jest bardzo słaby a jefo praca też pozostawia wiele do życzenia.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Accord 130KM

Rocznik / Przebieg: Accord V

Średnie spalanie: 10 l/100km