Silniki Nissan - Silnik 2.0 16V QR20DE

Wyświetleń: 3107
MotoBenzyna

Silniki Nissan

Nissan

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM najbardziej znany z modelu Nissan X-Trial. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz przyzwoity poziom spalania jak na pojemność oraz wielkość aut w których był stosowany. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Jedynym minusem może być kosztowny montaż instalacji LPG, ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie musimy liczyć się z kosztownym serwisem przy ich regulacji. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu z bezterminową gwarancją

-Wady

  • drogi serwis
  • drobie części
  • nie zalecany do LPG
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Silniki 2.0 16V ta jednostka ma regulowane luzy zaworowe,dlatego  przy montażu instalacji LPG  zalecane jest montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Niestety będziemy zmuszeni do kontroli i  kosztownej regulacji luzów zaworowych.Proponowana montaż instalacji IV i V generacji, w przypadku montażu instalacji V generacji nie jest konieczne montowanie Lubryfikacji.

Średnia (głosów 2):
(7.5)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

RaV05.11.2018
Opinia:1. Na benzynie silnik pracował cicho i stabilnie, odpalał bez problemów nawet w bardzo niskich temperaturach. Wadą QR20 w X-Trailu T30 to jego niewielka moc przy tej masie auta, ma słabe przyspieszenie a pod górkę moc znika jak woda na pustyni.
Spalanie benzyny to około 9,0 do 10l, w zależności od jazdy.
2. Po założeniu LPG (przy przebiegu 125tys.) spalanie wynosi około 10-11l, przy wyższych prędkościach (powyżej 110 km/h) spalanie wzrasta do 13,0-13,5l.
3. Co do trwałości silnika na LPG... to lepiej nic nie mówić. Wytrzymał 83 tys.km. Po pierwszym remoncie kapitalnym (przy przebiegu 208tys.) wytrzymał kolejne 40 tys. i padł w męczarniach, zawory i gniazda zaworowe były wypalone i mocno zniekształcone.
Silnik przeszedł kolejny drugi remont (przy przebiegu 250tys.) i aktualnie po kolejnych przejechanych 32 tys. kończy mu się moc, zaczyna czasem go przyduszać w trakcie jazdy a czasem podczas postoju silnik czasem zgaśnie, jakby jeden z cylindrów już zaczynał szwankować. Z doświadczenia już przewiduje, że kolejny etap to będzie utrata kompresji a potem trudności w zapalaniu czyli jego delirium i czas na złomowanie bo więcej remontów już nie przejdzie.
4. Moja opinia:
Nie polecam zakładania instalacji LPG do tego silnika choć z ekonomicznego punktu widzenia i tak się opłacało. Jeżeli ktoś się jednak zdecyduje to polecam założenie dobrego wydajnego reduktora odpowiednie mocy i listwy wtryskowej z obustronnym wtryskiem. Podczas eksploatacji z LPG radze unikać prędkości powyżej 110 a szczególnie jak samochód jest dociążony.
Przy częstej szybkiej jeździe lub z dużym obciążeniem można też pomyśleć o wariatorze kąta wyprzedzenia zapłonu ale tu lepiej pogadać z jakimś dobrym gazownikiem. Ustawienia spalania z mapy nie wystarcza, wszystko trzeba zrobić bardzo precyzyjnie na hamowni.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: X-Trail T30 / 140KM

Rok / Przebieg: 2007 / 285 tyś

Śr. spalanie: 9.0 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Andrzej18.11.2017
Opinia:Silnik spisuje się bez zarzutu jest dynamiczny elastyczny o dobrej kulturze pracy,na minusik zaliczam regulację zaworów ale to taki mały minusik. Po za tym jestem bardzo zadowolony to dobry mocny i dynamiczny silnik,ładnie pracuje jest bezawaryjny jak również cały jego osprzęt.Dodam że mam częste wyjazdy w zimie na narty i nie straszne mu mrozy powyżej -20 sopnipali od strzała.Spalanie do zniesienia wychodzi średnio 10L przy tej masie auta nie jest źle.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Nissan X-Trail 2.0 16V 140KM

Rok / Przebieg: 2006 r

Śr. spalanie: 10 l/100km