Silniki BMW - Silnik 2.0 16V TwinPower B48 B20

Wyświetleń: 8074
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 2.0 16V TwinPower o mocach od 192KM do 258KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach marki BMW oraz Mini. Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z dwukanałową turbosprężarką typu Twini Scroll. Jednostka wyposażona w zmienne wzniosy zaworu Valvotronic  systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania. Należą do nich bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 42

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Wiesław21.03.2018
Opinia:Dobra dynamika oraz kultura pracy,akceptowalne z uwagi na dużą masę oraz wysokie nadwozie, zużycie paliwa.
Trwałości nie oceniam (za mały przebieg)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: X1 F48 25i xDriveDobra dynamika 231 KM

Rocznik / Przebieg: 2018 16000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Wincenty28.12.2017
Opinia:Silnik wyróżnia się przede wszystkim wyważeniem. Kręci się cicho i bez drgań w całym zakresie obrotów i obciążeń. Nie jest to sześciocylindrówka ale jest blisko...
Jak na pojemność i moc zadziwiająco oszczędny. Bardzo dopracowane kalibracje choć czasami, przy kolejnej aktualizacji, trafi się jakiś dziwny 'ficzer'.
Trwałość z uwagi na przebieg, jeszcze niewiadoma. Ale żadnych awarii ani nawet podejrzanych dźwięków nie było. Wg mnie duży postęp w stosunku do N20.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 320i / 184

Rocznik / Przebieg: 2016/45000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Zbyszek18.09.2017
Opinia:Świetny silnik pod każdym względem mocny i dynamiczny,auto fruwa sam czasami się zastanawiam że w takim autku taki mocny silnik.Frajda z jazdy niesamowita,dotykam pedał gazu auto zbiera się niemiłosiernie,bardzo dobra elastyczność silnika,turbo robi swoje.Polecam jak ktoś lubi silniki mocne z super przyspieszeniem to jest idealny.Silnik najnowszej technologi pięknie pracuje tylko turbinkę słychać jak się włącza.Spalanie na poziomie 7.5l a miasto 9 trasa 5-6 ale wszystko zależy czy ciśniemy mocno czy nie.Rok auta 2015 więc o tym czy się coś psuje nic mi nie wiadomo .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mini Cooper 2.0 T 192KM

Rocznik / Przebieg: 2015r

Średnie spalanie: 7.5 l/100km