Silniki BMW - Silnik 3.0 R6 TwinPower N55 B30

Wyświetleń: 8795
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 3.0 TwinPower o mocach od 192KM do 306KM miał  zastosowanie w szeregu modeli BMW. Jednostka 6-cylindrowa w której pierwszy raz połączono system Valvotronic z układem Turbo, TwinPower oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa High Precision Injection o ciśnieniu 200 barów. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika, bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%. Do minusów jednostki należy wysoki poziom spalania w mieście na poziomie 12-15 L a wersji BMW Serii 5 GT nawet do 30L !!! Poza tym każdy użytkownik musi liczyć się z wysokimi kosztami serwisu i samego użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wysokie koszty użytkowania
  • awarie pompy vacum
  • wysoki poziom spalania
  • awarie przekaźnika pompy paliwa

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.4)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.3/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

BMW 335i17.05.2019
Opinia:Serwis nie jest aż tak drogi w porównaniu z niektórymi dieslami. Grubych awarii brak, olej wymianami co 5-7 tyś km na Penrite. Oprócz awarii wymienionych wyżej. Uszczelki pod termostatem oleju ~500zł, nagar na zaworach czyszczenie, nieszczelności układu chłodzenia, wymiana uszczelek i zbiornika wyrównawczego. Świece trzeba często wymieniać co około 20tyś. Olej bierze jak jeździsz w czerwonym polu. Spalanie przy ostrej jeździe dochodzi do 18L, najniższe trasa około 100 km/h około 8-8,5 litra, miasto lato 13l zima 15l. Dynamika miażdży. Następny silnik - 3 litry benzyna od BMW
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: n55 306km

Rocznik / Przebieg: 2011/100tyś

Średnie spalanie: 13.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Marcin05.02.2018
Opinia:Nic dodać nic ująć:)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: F10 535i

Rocznik / Przebieg: 2010

Średnie spalanie: 14 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Mario27.09.2017
Opinia:Silnik dla wymagających lubiących komfort klasę i doznania,BMW i wszystko w temacie.Zawsze byłem fanem BMW teraz jestem realistą,kupuję i korzystam.Autko jest prawie do nowości u mnie wymarzone wyszukane właśnie z tym silniczkiem.Same radości z jazdy piękna praca silnika świetne przyspieszenie nie prawdopodobna kultura pracy silnika na każdej płaszczyźnie.Przebieg 153tys zero problemów zresztą jakie by miały być,spalanie na poziomie 10-11 l średnio można zejść niżej ale to silnik nie na oszczędności a na przyjemności.Jestem Heepy
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: MW X3 F25 xDrive35i 306KM

Rocznik / Przebieg: 2011

Średnie spalanie: 10 l/100km