Silniki BMW Twin Power - Silnik 2.0 TwinPower 218/245KM (N20B20)

Wyświetleń: 15026
Silnik 2.0 TwinPower 218/245KM (N20B20)

Silniki BMW Twin Power

BMW

Silnik 2.0 16V TwinPower o mocach 218/245KM  od 2011 roku znajdziemy w większości modeli BMW. Jednostka czterocylindrowa wyposażona w turbosprężarkę podwójny Vanos (zmienny rozrząd zaworów) oraz Valvotronic z wtryskiem bezpośrednim.Dodatkowo jednostka została wyposażona w elektryczna pompę wody oraz system Start&Stop.Te rozwiązania miały  na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania co sprawdziło się w 100%. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na bardzo wysokim poziomie. Jednostka nie jest wolna od usterek a do najbardziej kosztownych należą awarie układu wtryskowego, zużywają się wtryskiwacze, które są piezoelektryczne a ich wymiana jest bardzo kosztowna. Cena za 1 szt 1000zł a trzeba wymienić aż cztery!!! Największym atutem tej jednostki jest bardzo dobra dynamika jak również poziom spalania na poziomie 9L nie będzie tragedią. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki, silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.Trzeba nadmienić że silnik był sprzedawany równolegle z jego mniejszą odmianą N13 a w roku 2012 został wyróżniony w TOP 10 silników w swojej kategorii.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wrażliwy układ wtryskowy
  • wtryski pizolektryczne droga wymiana cena około 1000zł 1szt
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 32.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.5/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 89

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Bmw 428i f3631.07.2019
Opinia:Przesiadłem sie z 150 konnego disla i jestem zakochany. Zawsze jestem zdziwiony po wyprzedzaniu jak duzo zapasu mi zostalo. Jestem drugim właścicielem auta i jak do tej pory nie mial on zadnej awarii. Łańcuch rozrzadu jest orginalny i nie halasuje ale moze wyeliminowali ten problem juz w kwietniu 2015.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: n20

Rocznik / Przebieg: 2015 128000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Mati30.08.2017
Opinia:Rewelacja piekne brzmienie niesamowite doznania podczas jazdy,auto fruwa jest nie miłośernie mocne.Szukałem auta z silnikiem o dobrych parametrach jest wprost idealny,dynamika powala silnik super się zbiera jest elastyczny przyspiesza z każdej pozycji.Pięknie pracuje jest cichy a spalanie jest na przyzwoitym poziomie 8-10 L biorąc pod uwagę moc jazdę dynamiczną.Czytałem dużo o awariach ale to chyba przy przebiegach rzędu 300 tys,mój mam ponad 150tys to jak prawie nowy.Zresztą jak kupowałem auto to świadomie nie na przysłowiową pałę żeby potem narzekać.Jestem bardzo zadowolony rewelacyjny motor o nieprawdopodobnych możliwościach,jazda tym autem to istna radość z życia .Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW 1 F i/218KM

Rocznik / Przebieg: 2013r/156.tys

Średnie spalanie: 8 l/100km