Silniki BMW Serii N - Silnik 4.4 V8 32V 320/333KM (N62B44)

Wyświetleń: 5828
Silnik 4.4 V8 32V 320/333KM (N62B44)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 4.4 V8 32V 320/333KM wszedł do produkcji w 2001 roku i był stosowany do 2007 r w wielu modelach BMW. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu w którym zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Trzeba nadmienić że jest to pierwszy silnik na świecie z kolektorem dolotowym o zmiennej długości.Konstrukcja odlana z aluminium blok oraz głowica, natomiast korbowody kute wykonane ze sproszkowanego metalu. Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kultura pracy jak przystało na jednostkę 8-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis oraz spalanie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:8-cylindrowy

Ilość zaworów:32

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetne osiągi
  • doskonała dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Alf01.12.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik wbrew opinią o jego utrzymaniu nic złego się nie dzieje a spalanie na poziomie 15 l to rzecz normalna ! Niejeden samochód segmentu D kombi pali tyle co ten potwór,ale za to moc dynamika i kultura pracy nie do pobicia.Po dwóch latach jazdy nie wsiadłbym do auta z silnikiem o pojemności 2.0.Nigdy nic się nie zepsuło,nie miałem nawet awarii żarówki,tankuję i jazda .Koszty utrzymania sprowadzają się tylko do częstego tankowani,cos za coś.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW X5 4.4i V8 320KM

Rocznik / Przebieg: 2006

Średnie spalanie: 15 l/100km