Silniki BMW Serii M - Silnik 3.0 R6 24V 231KM (M54B30)

Wyświetleń: 10485
Silnik 3.0 R6 24V 231KM (M54B30)

Silniki BMW Serii M

BMW

Silnik 3.0 R6 24V o mocy 231KM miał zastosowanie w samochodach BMW klasy wyższej Serii 5, Serii 7 oraz SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • ubytki oleju
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.0)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 40

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

330ci cabrio30.01.2019
Opinia:Tekst opisujący ta jednostkę jest trochę nietrafiony jeśli chodzi o spalanie. Zdrowe M54b30 w budzie E46 spala ok 12-13l w miescie oraz 8-9 na rasie. Uważam że jak na silnik o takiej pojemności i mocy jest to wynik godny pozazdroszczenia . Niewiele jest aut na rynku które przy takiej pojemności zbliżą się do tego wyniku.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 231/m54b30

Rocznik / Przebieg: 2002/235000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Paweł01.08.2018
Opinia:Silniki występowały również w serii 3. Nie mam pojęcia jak można napisać o tym silniku, ze ma wysokie spalanie - jadąc spokojnie i nie wyprzedzając zbyt wiele do 120km/h można śmiało zrobić 8L, jak ktoś chce jechać eko to da radę wykręcić mniej, tylko rozsądniejszym wyborem będzie mniejsza jednostka. Większość egzemplarzy na rynku jest spetowana i pije dużo oleju - 200ml/1000km to będzie w miarę zdrowy silnik, problemem są pierścienie olejowe. Koszty utrzymania tego silnika są niewielkie, oczywiście świec trzeba 6 i dobry olej przynajmniej półka valvoline/motul/liqui moly, ale nie można go porównywać z utrzymaniem dwulitrowej rzędowej czwórki. Silnik godny polecenia, trzeba tylko bardzo dobrze go skontrolować, minimum to sprawdzenie ciśnienia na cylindrach, chociaż silnik z dobra kompresją i tak może pić sporo oleju
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: e46 330i

Rocznik / Przebieg: 2003 320kkm

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Jonasz20.02.2018
Opinia:Mam go w X3 z roku 2006 do dnia dzisiejszego żadnych problemów,silnik bardzo dobry trwały i bezawaryjny.Jak komuś nie przeszkadza wysokie spalanie to brać w ciemno,moc niesamowita sama radość z jazdy zwłaszcza na trasie .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: X3 E83 3.0 R6 231KM

Rocznik / Przebieg: 2006r 217.000km

Średnie spalanie: 13 l/100km