BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V 231KM M54B30

73408
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 3.0 R6 24V 231KM M54B30

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 M54B30 o mocy 231KM miał zastosowanie w samochodach BMW klasy wyższej Serii 5, Serii 7 oraz SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • ubytki oleju
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.6)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 1

Najbardziej awaryjna część

65%
3%
4%
3%
4%
11%
10%
Suma głosów: 136

Opinie użytkowników

28.01.2024 E60 seria 5
(10.0)
Opinia: Bardzo polecam ten silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Same zalety
Wady: Brak
  • Silnik: 231 E60
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
24.06.2023 E60/2004
(8.3)
Opinia: Trzeba być niesamowitą amebą żeby negatywnie oceniać M54, nie ważne czy 2.2, 2.5, 3.0. To ostatnie motory gdzie wadą możesz być tylko TY drogi użytkowniku. A poza tym? w silniku trzeba zmieniać olej! + filtr + dbać o szczelność dolotu + zakładać oryginalną odmę. I
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Trwałość, czyli prostota.
Wady: Jeżeli ktoś płacze bo benzyna spala mu 200ml/1000km czy nawet więcej bo katuje to powinien kupić pandę.
  • Silnik: M54B30 231KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
19.10.2022 BMW530i, E39 touring
(7.0)
Opinia: To już 3 auto z tym silnikiem jakie mam. Jeśli motor nie był katowany czy przegrzany i nie jest zużyty to pobór oleju wcale nie jest jakiś wysoki
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: moc,trwałość , kultura pracy
  • Silnik: M54B30
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 251000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
19.06.2022 E61 2005
(9.7)
Opinia: Jak bdam tak mam. A dbam solidnie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Same zalety
Wady: Wada sa tylko wlasciele aut! O kazdy silnik trzeba dbac, oliwa i czesta wymiana to podstawa, ale 90% wlascicieli to "januszki", wiec jal slysze negatywne opinie to jestem za aborcja
  • Silnik: 230
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 351213
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
12.01.2022 BMW X5 E53
(6.0)
Opinia: Motor posiadany w x5 E53 z 2004r. Fajna kultura pracy, ale eksploatacja to już mniej fajna się zrobiła. Auto samo w sobie ciężkie, motor niby 231KM powinien ładnie się odpychać, ale jednak czuć te 2 tony z hakiem. Niestety mój egzemplarz pali olej w coraz większych ilościach, zaczyna
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: kultura pracy łądnie współgra z automatem
Wady: koszty części, spalanie i spalanie oleju czynią go w moich oczach prawie już trupem przy przebiegu 335000km
  • Silnik: M54 231KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 335000km
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam