Silniki BMW Serii M - Silnik 2.2 R6 24V 170KM (M54B22)

Wyświetleń: 20659
Silnik 2.2 R6 24V 170KM (M54B22)

Silniki BMW Serii M

BMW

Silnik 2.2 R6 24V o mocy 170KM miał zastosowanie w samochodach BMW Serii  3 Serii  Z3 oraz Z4. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • ubytki oleju
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.1)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.7/10
Dynamika
8.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 104

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Maciej25.10.2018
Opinia:Silnik trwały, dość dobry w eksploatacji lubi lpg, duża dostępność część zamiennych używanych i nowych, utrzymanie auta nie jest zbyt kosztowne, historia lubi się powtarzać z uszczelką głowicy, jest spora różnica temperatury silnika między 1 a 6 cylindrem, wystepuje przeciekanie silka w okolicach miski oraz pokrywy zaworów. Silniki sa często wyeksploatowane co wiąże sie z duzyni kosztami po zakupie
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: M54B22 170KM

Rocznik / Przebieg: 2003 190000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Tomasz07.08.2018
Opinia:Silnik bardzo dobry i godny polecenia, koszty eksploatacji tańsze niż R4 i do tego dużo mniej awaryjny. Zrobiłem już nim masę kilometrów a micha dalej się cieszy. Polecam!!! :)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 320i 2.2 170 KM

Rocznik / Przebieg: 2002

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Fatboy12.05.2017
Opinia:Silniki R6 wykonane przez BMW to legenda ;) i moj przykład to potwierdza. Jest to niezawodne serce auta od którego wymaga sie więcej niż dojechać i wrócić z pracy. Dynamiczny, pięknie brzmiący, niezawodny, pancerny, i świetnie współpracujący z LPG :)) Moja bunia ma na liczniku 280 000km ale biorąc pod uwage fakt iż kupiłem ją od handlarza.... ;) nie da się ukryć że nie jest to nowe auto (2001 rok) ale silnik zachowuje się jak w aucie które dopiero wyjechało z salonu. M54 jest prawie bez obsługowy ponieważ rozrząd jest na trwałym łańcuchu. Jedynie należy wymieniać olej filtry świece oraz pamiętać o wymianie odmy olejowej min raz na dwa lata a odwdzięczy się niezawodnością. polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: e46 2,2 170km

Rocznik / Przebieg: 2001

Średnie spalanie: 10 l/100km