Silniki Opel - Silnik 1.0 12V EDIT B10XFL

Wyświetleń: 3676
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.0 12V Turbo ECOTEC® Direct Injection to trzy cylindrowa, najnowsza konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie niskiej kultury pracy jednostki trzy cylindrowej oraz zastosowaniu technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa  zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę. Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego.Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz  wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa  ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę. Prowadząc auto z tą jednostką nie odczujemy, że jest to silnik trzy cylindrowy a dynamika i przyspieszenie w nie jednym silniku o wyższej pojemności nie jest tak dobry

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka
  • łańcuch rozrządu
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • drogi serwis
  • drogi montaż LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Rafał22.11.2017
Opinia:Bardzo fajny silniczek,cichy oszczędny i bardzo ekonomiczny,obawy szybko minęły po zrobieniu kilku kilometrów. To już nie te stare 3-cylindrowe silniki,turbinka daje swoje elastyczność na dobrym poziomie,przyspieszenie i dynamika.Problemów zero,spalanie na poziomie 5L.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Corsa E 1.0 12V 90KM

Rocznik / Przebieg: 2015 r

Średnie spalanie: 5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja