Silniki Opel - Silnik 1.4 16V Turbo A14NET

Wyświetleń: 24992
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 Turbo ecoFlex o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach marki Opel od segmentu B do D takich jak Astra, Mokka, Zafira, Insignia. Takie szerokie zastosowanie było możliwe przez uzyskanie wysokich parametrów silnika. Konstrukcja nowoczesna z bardzo zaawansowaną technologia pozwoliła na stworzenie silnika o niewielkiej pojemności z duża mocą. Kierowcy będą zadowoleni z wysokiej kultury pracy, bardzo dobrej dynamiki i przyzwoitym poziomie spalania. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 6.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • rozrząd na łańcuchu

-Wady

  • wysoki koszt serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu

Moc maksymalna 103 kW (140 KM)4900-6000 obr/min.
Moment maksymalny 200 Nm/1850-4900 obr/min

Średnia (głosów 10):
(6.8)
Trwałość
6.2/10
Utrzymanie
6.9/10
Dynamika
7.4/10
Głosy według opinii użytkowników:64

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Mokka X Color Edition08.11.2019
Opinia:Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac Pozdrawiam. Mateusz
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 140/1.4 Turbo LUJ

Rocznik: 2017

Przebieg: 116000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Opel Astra J10.07.2019
Opinia:Po niecałych 65 tys. padła mi cewka zapłonowa. Auto poszarpywało podczas przyspieszania. Cewka została wymieniona na nową i wszystko gra. Silnik nie sprawia żadnych problemów. Jest dynamiczny, oszczędny oraz cichutki. 200Nm całkiem dobrze radzi sobie z moją Astrą i wyprzedzanie tirów nie jest problemem. Plusem silnika jest łańcuchowy rozrząd i pośredni wtrysk paliwa.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: A14NET

Rocznik / Przebieg: 2015, 68000km

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Astra24.04.2019
Opinia:Nie mam pojęcia jak wy jezdzicie, miasto średniej wielkości Max zima 8.5l/100km
Na autostradzie gonie go do 200km/h 8l spokojnie po lokalnych drogach nawet poniżej 6l/100km
Silnik na biegu jałowym sprawia wrażenie jakby wypadła mu zapłon (obroty ok800) serwis zapewnia ze normalny objaw.
Jedno jest zimny przyspieszam sprawia wrażenie jakby się dławił, ogólnie silnik jest cichutki jestem zadowolony.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 140

Rocznik / Przebieg: 2016

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Zafira C21.04.2019
Opinia:Silnik minimum pod Zafirę, sprawuje się idealnie zero problemów, pilnować oleju zadne longlife rozrząd na łańcuchu.
Nie spotkałem kogokolwiek z problemami, duzo było słychać o awaryjnych skrzyniach i odmie z początku produkcji jednak wzgledem TSI bije ten wynalazek roku na głowę.
Wszystko jest dla ludzi a ten motor nie służy do jazdy sportowej, jednak moja Zafirke odpycha nawwt do 200km/h.
Autostrada 6 dorosłych na pokładzie powyżej 130km/h 7.5l/100km najmniej po lokalnych ok 6.2l/100km jest ok.
Auto na krótkie dystanse idealne wszelkie problemy z dieslami przerabiałem i dziękuję.
Mial byc 1.6T 200km ale tez daje rade.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.4T NET 140

Rocznik / Przebieg: 2017 36tys

Średnie spalanie: 7.0 l/100km

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Astra 1.4T19.04.2019
Opinia:Kolejna awaria po gwarancji, padła pompa paliwa w serwisie powiedzieli 3300zł, dramat, przebieg 58tys.km :-( kumpel ma Megane z 1.4tec z 2013 roku i nic się nie dzieje
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 140KM

Rocznik / Przebieg: 2016

Średnie spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #2 Mateusz 08.11.2019
Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac na: . Pozdrawiam. Mateusz.
+2 #1 Hanks 23.09.2018
Jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie w Zafirze C.
Auto ma dobre 1.5 tony motor 1.4 140KM jest żwawy cichy pali umiarkowanie miasto nie napisze bo w korkach rzadko stoje cykl mieszany ok 7l trasa do 90km/h 6.2 /6.5l/100km.
Autostrada ok. 7.5l/100km powyzej 130km/h jest głośny jednak to nie diesel i mala pojemność.
Silnik dla robiących male przebiegi idealny, poki co mam 25tys przebiegu o serwisie turboinie skrzyni etc nie napisze bo wsio dziala jak należy.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

Mateusz
08.11.2019
0
Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pozdrawiam. Mateusz.
Hanks
23.09.2018
+2
Jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie w Zafirze C.
Auto ma dobre 1.5 tony motor 1.4 140KM jest żwawy cichy pali umiarkowanie miasto nie napisze bo w korkach rzadko stoje cykl mieszany ok 7l trasa do 90km/h 6.2 /6.5l/100km.
Autostrada ok. 7.5l/100km powyzej 130km/h jest głośny jednak to nie diesel i mala pojemność.
Silnik dla robiących male przebiegi idealny, poki co mam 25tys przebiegu o serwisie turboinie skrzyni etc nie napisze bo wsio dziala jak należy.