Silniki Opel - Silnik 1.6 16V ECOTEC Z16XE

Wyświetleń: 13311
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.6 16V ECOTEC o mocy 100KM miał zastosowanie od 2000 roku w autach segmentu C oraz D takich jak Astra ,Vectra oraz Zafira.W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmian.Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4.Czasami zdarzają się awarie sterowania silnika i koniecznie musimy uważać na poziom oleju silnik bardzo lubi olej.jedną z poważniejszych usterek jest strzępienia paska rozrządu. Kierowcy chwalą sobie silnik za przyzwoity poziom spalania,dostępność części i bezawaryjność.Reasumując jednostka 1.6 16V ECOTEC jest konstrukcja bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • uwaga na strzępiące się paski rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • duża konsumpcja oleju
  • drogie części osprzętu-przepustnicy silnika krokowego

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik Z16XE-Rozrząd

po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.

przed 2002r  wymienia się co 60 tys. km.

Specyfikacja zmian i modyfikacji

-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.

Średnia (głosów 3):
(7.8)
Trwałość
9.3/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Alex07.05.2018
Opinia:Zwykły silniczek dla spokojnej jazdy. Nigdy nie miałem z nim problemu. Filtry olej wymieniać na czas i bez obaw można śmigać. Jedynym minusem jest to że jak zbieramy się w dłuższą trasę nie zapomnijmy o kupnie 1L oleju silnikowego 5W30.... Czasami kontrolka poziomu oleju może zaskoczyć:)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: Meriva / 101 KM

Rocznik / Przebieg: 2005/198000

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Sławek29.12.2017
Opinia:Mało jeżdżę tym samochodem. Dynamika słaba, zwłaszcza przy włączonej klimatyzacji.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Astra H 115 KM

Rocznik / Przebieg: 2012, 37000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Tomasz24.04.2017
Opinia:Dobry silnik i przy normalnej nodze oraz wymianach oleju przynajmniej co 15tyś zrobi spokojnie 500tyś km !!!
Olej pije ale tylko jeśli się go kreci pod 4tyś obr
Rozrząd wymieniać tylko od fachowca od opla bo trzeba mieć tu doświadczenie.
Sonda lambda lubi się psuć ale tylko ta przed katalizatorem. Proponuję wymienić na DELPHI
Spalanie na LPG
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 101KM z16xe

Rocznik / Przebieg: 2002

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja