Silniki Opel - Silnik 1.4 16V ECOTEC Z14XE

Wyświetleń: 14330
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 16V ECOTEC o mocy 90KM w szczególności znany z Opla Astry G oraz Corsy C. W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmian. Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy. Czasami zdarzają się awarie sterowania silnika i koniecznie musimy uważać na poziom oleju silnika, który bardzo lubi olej. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinkach, wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy. Reasumując jednostka 1.4 16V ECOTEC jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • jednostka trwała
  • dostępność części
  • dobra kultura pracy

-Wady

  • drogie części osprzętu-przepustnicy silnika krokowego
  • awarie sterownika silnika
  • katalizator zintegrowany z kolektorem
  • duża konsumpcja oleju
  • koszty części
  • dwie sondy lambdy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000km.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.6)
Trwałość
9.3/10
Utrzymanie
8.8/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

astra h04.11.2019
Opinia:auto mam od 4 lat zrobilem nim ok 50000 tys km i jedyne naprawy jakie w nim robilem to cewka i sterownik silnika a spalanie dochodzi niekiedy do 5.5 l na 100 km polecam .
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.4 16v 90 km

Rocznik: 2004

Przebieg: 200000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Astra-G sedan09.01.2019
Opinia:Auto kupiłem tydzień temu, ale silnik pozytywnie mnie zaskoczył. Jest dynamiczny, auto szybko się rozpędza, duży moment na wszystkich biegach. (Poprzednio jeździłem renault z silnikami 75 8V i 90km 8V. Pandą 2). Ten silnik jest o dwie klasy wyżej od tamtych. Jest odpowiedniej mocy żeby nie szaleć, ale sprawnie wyprzedzić kiedy trzeba. Na autostradzie powyżej 120 km/h dalej ma zapas i wyrywa do przodu :)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 90km 1.4 16V

Rocznik / Przebieg: 2004/141000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Michał09.03.2017
Opinia:Silnik b. dobry, trochę spala oleju (0,2L/1000km), ale od kiedy jest tam łańcuch rozrządu???? Ja pasek wymieniam co 60 tyś. km i jest ok. Na trasie do 120 km/h - później jest za głośny i przestaje wyprzedzać :-)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Astra G

Rocznik / Przebieg: 2000 265 tyś. km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Darek17.12.2016
Opinia:Silnik jak najbardziej godny polecenia,awaryjność praktycznie zerowa jakieś drobne pierdoły do roboty.Spalanie 7-8 l przy średniej prędkości około 90km/h.Nie ma co narzekać,ja jestem zadowolony .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: AstraG/90KM

Rocznik / Przebieg: 2004r/217tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja