Silniki Opel - Silnik 1.8 16V ECOTEC X18XE

Wyświetleń: 9917
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.8 16V ECOTEC  115KM miała zastosowanie w samochodach Opla Asta, Vectra, Zafira. Silnik powstał na bazie odmiany 1.6 16V X16XEL. Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km - zdarzają się zerwania paska. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z elektryką, awarii sondy lambda, awarie EGR. Jednak nie jest to duży problem ponieważ, części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem tej jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie. W roku 2001 jednostka (Z18XEz takim oznaczeniem ) została zmodyfikowana i przeszła szereg zmian aby spełnić normę spalin EURO4.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • łatwy montaż instalacji LPG

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie EGR
  • spalanie oleju silnikowego
  • wysoki poziom spalania
  • częste awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(6.9)
Trwałość
6.3/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:42

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Astra G02.07.2019
Opinia:Olej się leje jak
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 116

Rocznik / Przebieg: 2000/500000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Zafira A10.05.2019
Opinia:Pobiera olej przy jeździe autostradowej 1 litr na 1000 km, po mieście trochę mniej.... awarie cewki i innego osprzętu jak np. czujnik spalania stukowego.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 116

Rocznik / Przebieg: 2000/278tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Opel Vectra B 22.03.2019
Opinia:Jeśli chodzi o silnik to teraz troche przerywa przy przyśpieszaniu.Na razie tylko wymieniłem rozrząd.Bierze olej,raz wypił do dna,wycieki swoja drogą.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.8 16V benzyna

Rocznik / Przebieg: 99r. 280tyś od handlarza kręcony

Średnie spalanie: 8.3 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Vectra B 13.01.2019
Opinia:Silnik OK
Przerabialem wszystkie jego wady,zerwany pasek rozrzadu,cewka-naprawy i czesci tanie"procz naprawy po zerwaniu paska?"
Jedyny problem od jakis 3 miesiecy to problemy z przepustnica(wchodzi w tryb awaryjny)
230tys przebiegu i male awarie elektryczne+wariacje oswietlenia wewnatrz,centralki.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Silnik X18XE 101km 2000 Edition

Rocznik / Przebieg: 2000/230000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Patryk03.03.2018
Opinia:Silnik oceniam, na duży plus, spalanie na benzynce niskie, a jechała konkretnie, według mnie spalanie bardzo niskie jak na osiągi, katowałem(mocno katowałem) to przez około 2 lata i silnik wytrzymał, zrobiłem nim ponad 70 tysięcy kilometrów i w tym czasie miałem zero awarii! sprzedałem jak miała ponad 400 tysięcy kilometrów i właściciel się cieszy do dziś ;) Bardzo polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Astra G

Rocznik / Przebieg: 1998/400000

Średnie spalanie: 7.2 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Piotr 13.07.2017
Błąd w opisie. Silnik X18XE ( big block) nie pochodzi od silnika X16XEL (small block) tylko jest tożsamy z X20XEV ale ma średnice cylindrów mniejsze o 3 mm. Zapewne autorowi chodziło o silnik X18XE1, którego następcą był Z18XE, ten owszem blok silnika ma taki sam jak X16XEL .

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

Piotr
13.07.2017
0
Błąd w opisie. Silnik X18XE ( big block) nie pochodzi od silnika X16XEL (small block) tylko jest tożsamy z X20XEV ale ma średnice cylindrów mniejsze o 3 mm. Zapewne autorowi chodziło o silnik X18XE1, którego następcą był Z18XE, ten owszem blok silnika ma taki sam jak X16XEL .