Silniki Opel - Silnik 2.2 16V DIRECT Z22YH

Wyświetleń: 8798
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 2.2 16V DIRECT miał zastosowanie w modelach segmentu C oraz D takich jak Vectra C, Zafira oraz Signum. Jest to konstrukcja zaawansowana technologicznie z  wtryskiem bezpośrednim. Niestety silnik cierpiał na wiele uciążliwych usterek, największe przypadłości silnika to awarie mechanizmu rozrządu - rozciągający się łańcuch już przy 50 tys/km. Dodatkowo awarii ulegał łańcuszek spinający wałki jest to bardzo kosztowna i pracochłonna usterka (koszt ponad 2000zł)!!! Dużym minusem jest kosztowny serwis i spory koszt części, które nie zawsze można kupić jako zamiennik. Trzeba pamiętać również, że silnik nie nadaje się do montażu instalacji LPG, jeżeli już się zdecydujemy to będzie to kosztowna sprawa. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się doskonale, jest dynamiczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Gdyby nie drogi serwis oraz usterkowość i wysoki poziom spalania można było by powiedzieć ze silnik nie odbiega niczym od dzisiejszych bardzo zaawansowanych jednostek.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika

-Wady

  • duża awaryjność
  • wysokie koszty serwisu i części
  • duże ubytki oleju
  • duży poziom spalania
  • rozciągający się łańcuch rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(7.7)
Trwałość
6.5/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Opel Signum 2.2 Direct16.07.2019
Opinia:Silnik 2.2 Direct na pompie Continental i poprawionym rozrządzie jest nie zawodny. po zamontowaniu instalacji LPG auto jest zdecydowanie mocniejsze niż na benzynie. Na forum ludzie piszą o częstych awariach tylko nie dopisuje że były one z początku produkcji i Firma GM je naprawiała w ramach akcji Serwisowej. Wadliwe były pompy paliwa Simens. Każdy silnik wymaga serwisu, jak będziesz dbał tak będziesz jeździł. Silnik 2.2 spala 7-10 l generujac moc 155KM i 220Nm i zero awarii. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 155/Z22YH

Rocznik / Przebieg: 2004/260000

Średnie spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Bez kasy15.12.2017
Opinia:Kupiony od handlarza który zapewniał że wszystko OK i po przejechaniu 10 tys km wszystko zaczęło się pier.....ć a koszty napraw szły w tysiącach !!! Ostrzegam przed zakupem tego silnika no chyba że jest dobrze serwisowane inaczej przygotuj kasę.Pewnie do 200 tys jest ok potem zaczynają się problemy,u mnie po 210 tys rozsypał się ROZRZĄD który jest na łańcuchu !!!!!!! duże problemy miałem również z rannym zapalaniem awarie elektryki,sondy,katalizatora i Bóg wie co jeszcze.Auto sprzedałem i straciłem parę złotych ale teraz śpię spokojnie.Jeżeli chodzi o pracę silnika to była bardzo dobra spalanie też niskie bo około 8l.Silnik bardzo mało popularny na wtrysku bezpośrednim więc nie każdy przy nim chciał robić i części też nie tanie.
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Vectra 2.2 16V 155KM

Rocznik / Przebieg: 2007r 235tys/km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 xerion 04.07.2019
ciekawe ze sa takie awaryjne ja mam i nic sie z nim nie dzieje a mam ponad 200 tysi przejechane super auto polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

xerion
04.07.2019
0
ciekawe ze sa takie awaryjne ja mam i nic sie z nim nie dzieje a mam ponad 200 tysi przejechane super auto polecam