Silniki Opel - Silnik 2.0 16V Turbo Z20LER

Wyświetleń: 10797
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 2.0 16V Turbo 200KM został wprowadzony do produkcji w 2005 roku, miał zastosowanie w Oplu Asta. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniej wersji Z20LEL, 16-zaworowej z Turbina zintegrowaną z kolektorem wydechowym, sterowana elektronicznym zaworem. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy oraz przepustnice sterowaną elektronicznie.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego niską awaryjność, bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą wysokie koszty utrzymania, drogi serwis, części oraz wysokim poziomem spalania. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG, silniki z turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny. Silnik o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice dla osób mających sportowe zacięcie i nie zważających na zużycie paliwa, które w tej odmianie raczej nie schodzi po niżej 10L/10km.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • drogie części
  • wysokie spalanie
  • wysokie koszty montażu LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km /drugi po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Bert30.10.2017
Opinia:super motor użytkuje już 4 rok i polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: gtc

Rocznik / Przebieg: 230kkm

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja