Silniki Opel - Silnik 2.0 16V Turbo Z20NET

Wyświetleń: 17757
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 2.0 Turbo o mocy 175KM z oznaczeniem Z20NET to jednostka która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E najczęściej spotkamy je pod maską Opla Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który składa się z trzech łańcuchów, dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i  ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez które może przeskoczyć łańcuch a wiąże się to z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

-Wady

  • wysokie spalanie
  • awarie termostatu
  • awarie sondy lambda
  • awarie napinacza rozrządu
  • drogi montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: GM 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(8.5)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
7.4/10
Dynamika
9.2/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

vectra c Kombi 12.08.2019
Opinia:silnik idealny do gazu dlaczego więc ma wystawioną informację "niezalecany do instalacji LPG"
generalnie już mam drugą vectrę z tym silnikiem i sprawuje się wyśmienicie
pierwszą sprzedałem z przebiegiem 330kkm w ogóle nie brała oleju od wymiany do wymiany bez dolewek wycieków itp.
występowały w tym silniku dwa rodzaje turbin w moim odczuciu Garret zbierał się troszkę lepiej ale za to miał częstsze awarie zaworu bocznikowego
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 175km / z20net

Rocznik / Przebieg: 330kkm

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Marcin29.10.2018
Opinia:Silnik montowany w Saabie pod kodem B207 ( lekka modyfikacja w B207R). Oprócz łańcucha ( jak się używa odpowiedniego oleju i wymienia częściej niż 15 000) nie powinien sprawiać problemów. Bardzo dobry pod LPG - przejechałem na gazie 100000 i nie ma problemów. Pod warunkiem że LPG montowane u gazownika który wie co to AFR.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Signum 310 KM

Rocznik / Przebieg: 2006 / 280000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Kuba06.10.2018
Opinia:Polecam ten silnik, pomimo problemów z napinaczem łańcucha jednostka nie do zajechania i bardzo podatna na modyfikacje. NADAJE SIĘ DO GAZU IDEALNIE ja mam LPG i przejechałem na gazie 80000km. Warunkiem jest porządny warsztat LPG, który potrafi założyć i wystroić instalację.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Vectra C/ 300KM

Rocznik / Przebieg: 2007/ 230000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Jakub11.02.2018
Opinia:Polecam każdemu,kto lubi dynamiczną jazde.Mój jest po lekkim chiptuningu z 175hp do 195hp. Bardzo fajnie sie zbiera,od 0-100km 7.8 sekundy
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Saab 9-3 ss 195hp

Rocznik / Przebieg: 2005 / 220000

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Łukasz05.01.2017
Opinia:Silnik bardzo dynamiczny -godny polecenia.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: z20net / 175

Rocznik / Przebieg: 2007 / 235000

Średnie spalanie: 12 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Szymon 26.09.2017
Silnik posiada 2 łańcuchy rozrządu, a nie 3 jak podano w tekście. Silnik świetnie sobie radzi z instalacją LPG.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

Szymon
26.09.2017
0
Silnik posiada 2 łańcuchy rozrządu, a nie 3 jak podano w tekście. Silnik świetnie sobie radzi z instalacją LPG.