Silniki Opel - Silnik 2.0 i 8V C20NE

Wyświetleń: 3345
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 2.0 8V to bardzo popularna jednostka benzynowa na rynku, montowana w wielu egzemplarzach Opla. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Godny podkreślenia jest bezkolizyjny rozrząd w razie zerwania paska. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą, tyczy się to większych przebiegów. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest dobra dynamika i dobra kultura pracy tak więc kierowcy o zacięciu sportowym będą zadowolenia z tego silnika.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bezkolizyjny rozrząd
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra dynamika

-Wady

  • duże spalanie
  • drobne usterki elektryki

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Karol22.11.2016
Opinia:Jeden z najlepszych silników wczesnych lat 90. Bardzo elastyczny i nie tak bardzo paliwożerny! Spalanie w Oplu Astrze GSI średnie ok. 8 litrów/100km. Spokojnie można zejść niżej ale i spokojnie można zrobić średnią w okolicach 10 l (miasto). Mało awaryjny, bezkolizyjne, więc przy zerwaniu paska rozrządu nie mamy się o co obawiać. Części do silnika są tanie i dostępne, również gama zamienników jest imponująca. Ogólnie polecam, bo te silniki jeżdżą do dziś i nie jednego nowszego zostawiają na światłach :)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 115

Rocznik / Przebieg: 1992

Średnie spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja