Silniki Opel - Silnik 3.2 V6 24V Y32SE

Wyświetleń: 4693
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 3.2 V6 o mocy 218KM wprowadzony w 2000r miał zastosowanie w modelach segmentu D i E Opal Omega i Vectra. Jest to konstrukcja oparta na poprzedniej wersji 3.0V6, został wyposażony w dwie sondy lambdy, dwa katalizatory, podwójną cewkę oraz elektroniczny gaz. Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Te modernizacje spowodowały, że serwis jest kosztowny a części nie należą do tanich. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a kultura pracy jest na wystarczającym poziomie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • drogi serwis
  • drogie części osprzętu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Samerglow04.05.2017
Opinia:Silnik ten siedzi w mojej Omedze B FL. Bardzo fajna V-ka: dynamiczna, zrywna i nie skarcona doładowaniem.. Pięknie brzmi, aż się prosi o założenie lepszego wydechu: półprzelotu lub Duplexa..
Jest to poprawiony X30XE - 3.0 V6, w którym po znacznym przebiegu zaczynała klekotać panewki.
Spalanie PB95 ok. 13L-16L w cyklu mieszanym. Ścisłe zakorkowane miasto ponad 20L.
Mam oczywiście LPG i pali ok. 15-18L średnio, co już nie rujnuje kieszeni :)
Silnik pracuje standardowo z 4 biegowym automatem GM, co nadaje limuzynowego charakteru.
Przyspieszy jak należy, ale całość ze skrzynią zachęca do spokojnej, dostojnej jazdy.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Omega B FL 3.2 V6 220KM

Rocznik / Przebieg: 261 000 KM 2002r

Średnie spalanie: 15 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja