Silniki Opel - Silnik 3.0 V6 24V X30XE

Wyświetleń: 3241
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 3.0 V6 o mocy 211KM miał zastosowanie w Oplu Omega oraz Sintra. Silnik bardzo trwały, niestwarzający większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Serwis tej jednostki nie jest skomplikowany a części zamienne są w przystępnych cenach. Poza tym można śmiało powiedzieć że jednostka 3.0 V6 jest udaną konstrukcją o dobrej dynamice oraz przyzwoitej kulturze pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dostępność części

-Wady

  • wyższe koszty użytkowania
  • ceny serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tadeusz15.05.2018
Opinia:Niezniszczalny silnik auto zardzewiało a on chodził jak nowy,praktycznie bezawaryjny po za małymi pierdołkami które naprawiałem za grosze nic się nie działo.Minus to spalanie ale taka krowa i tak pojemność musi trochę wziąść ale za to przebieg ponad 360 tys i zero problemów.Szkoda że już takich silników nie ma,jak ktoś trafi dobry egzemplarz nie pordzewiały i zniszczony to brać w ciemno w dodatku LPG idealnie podchodzi.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Opel Omega B 3.0 V6 211KM

Rocznik / Przebieg: 1999r.360.000km

Średnie spalanie: 11 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja