Opel

Silnik Opel 3.0i V6 DOHC 201KM-211KM X30XE

11942
Silnik Opel 3.0i V6 DOHC 201KM-211KM X30XE

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat

Silnik Opel 3.0 V6 DOHC X30XE o mocy 201 lub 211KM miał zastosowanie w Oplu Omega oraz Sintra. Silnik bardzo trwały, niestwarzający większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Serwis tej jednostki nie jest skomplikowany a części zamienne są w przystępnych cenach. Poza tym można śmiało powiedzieć że jednostka 3.0 V6 jest udaną konstrukcją o dobrej dynamice oraz przyzwoitej kulturze pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dostępność części

Wady

  • wyższe koszty użytkowania
  • ceny serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

15.05.2018 Tadeusz
(9.3)
Opinia: Niezniszczalny silnik auto zardzewiało a on chodził jak nowy,praktycznie bezawaryjny po za małymi pierdołkami które naprawiałem za grosze nic się nie działo.Minus to spalanie ale taka krowa i tak pojemność musi trochę wziąść ale za to przebieg ponad 360 tys i zero problemów.Szkoda że już
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel Omega B 3.0 V6 211KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999r.360.000km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię